ذاکر در تذکر شفاهی:

ادغام کمیسیون‌های اصل ۹۰ و قضایی باعث افزایش کارآمدی در حوزه نظارت می‌شود

نماینده مردم ارومیه معتقد است ادغام کمیسیون حقوقی با کمیسیون اصل ۹۰ بر کارآمدی مجلس در حوزه نظارت اثر گذار است.

ادغام کمیسیون‌های اصل ۹۰ و قضایی باعث افزایش کارآمدی در حوزه نظارت می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی براساس ماده ۴۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون قضایی و حقوقی هنوز تشکیل نشده است و باید هیئت رئیسه مجلس در رابطه با این کمیسیون مهم و کلیدی کشور تصمیم گیری می‌کرد.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: امروز قوه قضائیه در مبارزه با فساد سنگ تمام گذاشته و سیاست‌ها و رویکرد‌های آن در جهت حل مشکلات کشور است و این در حالی است که هنوز کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس یازدهم تشکیل نشده است.

وی خطاب به هیئت رئیسه مجلس، تصریح کرد: شما می‌توانستید پیشنهاد دهید که، چون ماهیت کمیسیون قضایی حقوقی مهم‌تر از کمیسیون اصل ۹۰ است، این دو کمیسیون در هم ادغام شوند که به طور قطع باعث تقویت حوزه نظارت شده و به کارآمدی بیشتر مجلس منتهی می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: مجلس نباید درباره تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی سهل انگاری می‌کرد کمااینکه این کمیسیون به دلایلی تعطیل است که لازم است مورد آسیب شناسی قرار گرفته و آئین نامه در این خصوص در صحن اصلاح شود.

نماینده کمیسیون اجتماعی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: هم اکنون برخی بی نهایت مشتاق عضویت در کمیسیون قضایی حقوقی هستند، اما به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور از این مهم محروم شده و در کمیسیون‌های دیگر عضویت دارند و این خلاء باید توسط هیات رئیسه رفع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار