پمپئو: تل آویو و ابوظبی ایران را تهدیدی برای خود تلقی می‌کنند

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد امارات متحده عربی و اسراییل نگران تهدید ایران علیه خود هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد امارات متحده عربی و اسراییل هر دو ایران را تهدیدی برای خود می‌دانند.

بر این اساس، پمپئو گفت: شاهد عادی سازی روابط میان امارات متحده عربی و اسراییل هستیم که اقدامی فوق العاده محسوب می‌شود. حقیقت این است که ابوظبی و تل آویو هر دو ایران را تهدیدی برای امنیت خود تلقی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز پیش‌تر ایران را بزرگترین تهدید برای خاورمیانه و برای نظامیان و مردم ما اعلام کرده بود. ایران می‌تواند تهدیدی برای امنیت ما در خاک خودمان باشد.

پمپئو مدعی شد: ابوظبی و تل آویو در مقابل تهداد تهران به راهکاری دست یافتند و آن ایجاد رابطه بود. آن‌ها تصمیم گرفتند ائتلافی درست کرده و اطمینان حاصل کنند تهدید ایران به خاک آمریکا نرسد و کشور‌های منطقه را تحت تاثیر قرار ندهد.

امارات و رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر از توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی با وساطت آمریکا و در جهت عادی‌سازی روابط، استقبال کرد.

رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط طی هفته‌های آتی در کاخ سفید امضا خواهد شد.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت در فلسطین پس از اعلام توافق نهایی بین امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک، به اقدام ننگین ابوظبی واکنش تند و سختی نشان دادند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۷:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
برای فراری دادن شغال , یک نعره شیر کافی است.
ما اساسا امارات رو در حدی نمیدونیم که دشمن خطابش کنیم
آخرین اخبار