واکنش رئیس اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی به اظهارات اردوغان درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل

مارک دوبوویتز در پیامی توئیتری به تهدید رئیس جمهور ترکیه به توافق امارات و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مارک دوبوویتز» رئیس اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی، در پیامی توئیتری به تهدید «رجب طیب اردوغان» رویس جمهور ترکیه، و اظهراتش پیرامون توافق امارات-رژیم اشغالگر قدس واکنش نشان داد.

دوبوویتز در اکانت توئیتری خود نوشت: «اگر اردوغان می‌خواهد از جنگ‌طلبی پا را فراتر بگذارد باید روابط دیپلماتیک خود با امارات را قطع کند یا سفیرش در ابوظبی را اخراج کند. اما او تنها ادعا می کند.»

این پیام رئیس اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی در حالی مطرح شده که هفته گذشته پس از نماز جمعه اردوغان اعلام کرد کشورش احضار سفیر خود از ابوظبی و تعلیق روابط با امارات را در پاسخ به توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی بررسی می‌کند.

او با اعلام اینکه «در کنار مردم فلسطین هستیم و فلسطین را هیچگاه تسلیم نکرده‌ایم و نخواهیم کرد» گفت: ممکن است روابط دیپلماتیک خود با دولت ابوظبی را به حالت تعلیق درآورده یا سفیر خود را فرا بخوانیم.

رئیس‌جمهور ترکیه در بخشی دیگر از اظهاراتش با اشاره به تنش‌ها با یونان اعلام کرد: حتی کوچک‌ترین حمله به کشتی‌های غیرنظامی‌مان در مدیترانه شرقی را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت. فعالیت‌های کشتی اکتشافی «اوروچ رئیس» تا روز ۲۳ این ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار