رأی الیوم: سقوط ترامپ تقریبا قطعی شده است

رأی الیوم نوشت سقوط دونالد ترامپ شاید باخت بزرگی برای همه کسانی باشد که روی وی حساب کرده‌اند و همه تخم‌مرغ‌هایشان را در سبد ترامپ چیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رأی الیوم با اشاره به کاهش فزاینده شانس دونالد ترامپ برای انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به سبب نقش وی در تخریب هرچه بیشتر وجهه آمریکا در جهان نوشت شاید ترامپ سقوط کند، زیرا دولتش در چاره اندیشی برای برخی مسائل داخلی مهم مانند مقابله با شیوع هولناک کرونا و بهبود اوضاع اقتصادی و نیز حفظ هیبت و هیمنه آمریکا و ابرقدرتی‌اش با توجه به اوج‌گیری شتابان قدرت چین شکست خورده و مهم‌تر از همه اینکه کشورش به منفورترین کشور جهان تبدیل شده است.

رأی الیوم که از لندن به روز می‌شود در سرمقاله امروز خود نوشت: بر تعداد شخصیت‌های برجسته جمهوریخواه در آمریکا که رسما اعلام کرده اند در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور به دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی رأی نخواهند داد افزوده می‌شود. آن‌ها می‌گویند در اعتراض به سبک سری و سیاست بی باکانه ترامپ که بر آمریکا تأثیر منفی گذاشته است قصد دارند به وی رأی ندهند. جورج بوش پسر، رئیس جمهور اسبق، جیمز متیس، وزیر دفاع سابق، کالین پاول، وزیر خارجه اسبق، سناتور میت رامنی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق و جان کلی، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید از برجسته‌ترین این شخصیت‌ها هستند.

اهمیت موضوع در آن است که آنان و شمار دیگری از جمهوریخواهان در بیان آشکار نظرشان و اینکه به جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها رأی خواهند داد تردید نمی‌کنند و همین نیز ضربه محکمی به مبارزات انتخاباتی ترامپ وارد خواهد کرد و از شانس پیروزی وی برای دوره دوم ریاست جمهوری خواهد کاست.

اگر گزارش‌هایی که می‌گوید همسر ترامپ نیز به سبب وخیم شدن اختلافات با ترامپ قصد ندارد به وی رأی بدهد -همچنان که آشکارا به ترامپ اجازه نمی‌دهد دستش را بگیرد- درست باشد، همین هم به مثابه ضربه‌ای کاری به ترامپ خواهد بود.

شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات در حال تقویت شدن است چرا که بیش از ده امتیاز از دشمن جمهوریخواه خودش در همه نظرسنجی‌ها جلوتر است و این معیاری است که نمی‌توان نادیده گرفت و همین هم باعث شده است ترامپ روی حمایت لابی اسرائیلی حساب باز کند و همه تلاش‌هایش را به کار گرفته است تا با حمایت از توافقنامه عادی سازی روابط بین امارات و رژیم اشغالگر اسرائیل به این لابی پاداش بدهد.

در ادامه این گزارش آمده است: معتقدیم توافقنامه عادی سازی روابط بین ابوظبی و تل آویو و مراسم امضای آن که دو هفته دیگر در کاخ سفید برگزار خواهد شد به بهبود شانس ترامپ کمک نخواهد کرد البته نه به خاطر آن که بایدن در حمایت از شهرک سازی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی مشتاق‌تر از ترامپ نیست بلکه به خاطر آن است که به نظر می‌رسد تأثیر سیاست‌ خارجی بر انتخابات آمریکا محدود است مگر اینکه مورد نادری باشد و همه مطالعات در این خصوص نیز تأیید کننده همین حقیقت است و چه بسا همین امر نیز موجب شد جو بایدن خانم «کامالا هریس» سیاه پوست را که از یک پدر آفریقایی است به عنوان معاونش انتخاب کند.

سقوط ترامپ که تا الان تقریبا قطعی شده است شاید باخت بزرگی برای همه کسانی در منطقه خاورمیانه به خصوص عربستان و امارات باشد که روی وی حساب کرده‌اند و همه تخم‌مرغ‌هایشان را در سبد ترامپ چیده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
گمون نکنم انتخابات ایران به اندازه‌ی انتخابات آمریکا برای شما مهم باشه.
هر روز دارید در مورد بایدن، ترامپ، انتخابات آمریکا، دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان و... خبر میگذارید ببینیم برای ریاست جمهوری 1400 خودمون چه میکنید
آخرین اخبار