ادعای پمپئو: پیمان صلح امارات و اسرائیل، شاخص‌ترین گام به‌سوی صلح بود

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد پیمان صلح امارات و اسرائیل، شاخص‌ترین گام بسوی صلح در خاورمیانه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که به امارات متحده عربی سفر کرده، در حساب توییتری خود نوشت پیمان صلح امارات و اسرائیل، برجسته‌ترین گام بسوی صلح در خاورمیانه در ۲۵ سال گذشته به حساب می‌آید.

وزیر خارجه آمریکا در حساب توییتری خود نوشت: از ورود به امارات متحده عربی خوشحالم و به مردم امارات بخاطر «پیمان ابراهیم» که مهمترین گام بسوی صلح در خاورمیانه در ۲۵ سال گذشته بوده، تبریک می‌گویم. امیدوارم ما با این حرکت بسوی صلح منطقه‌ای حرکت کنیم.

گفتنی است ساعاتی پیش رسانه‌های خبری از ورود مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به امارات خبر داده بودند.

مایک پمپئو پیش از ورود به امارات نیز در گفت و گویی تلفنی با ولیعهد ابوظبی، در خصوص توافق اخیر میان امارات و رژیم صهیونیستی در خصوص عادی سازی روابط تلفنی گفتگو کرده بود.

بر این اساس، شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در خصوص تحولات منطقه‌ای و خاورمیانه تلفنی گفتگو کردند.

دو طرف در این تماس بر اهمیت توسعه روابط راهبردی میان دو کشور در زمینه‌های گوناگون بحث و گفتگو کردند.

مایک پمپئو روز دوشنبه در جریان سفر دوره‌ای خود به منطقه، وارد فلسطین اشغالی شد و با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم دیدار و گفتگو کرد.

پمپئو همچنین پس از فلسطین اشغالی، در پروازی مستقیم، از تل آویو به خارطوم رفت. شب گذشته نیز پمپئو در ادامه سفر منطقه‌ای خود وارد بحرین شده بود. او در سفر خود به بحرین با ولیعهد بحرین در خصوص تحولات منطقه‌ای دیدار و گفتگو کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار