کشف تسلیحات متعدد در عملیات امنیتی نیرو‌های عراقی در بغداد

نیرو‌های امنیتی عراق در عملیاتی ویژه، مقادیری سلاح در منطقه «حسینیه المعامل» استان بغداد کشف و ضبط کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز (شنبه) از اجرای عملیات امنیتی ویژه ضبط سلاح در منطقه «حسینیه المعامل» در استان بغداد خبر داد.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های امنیتی رأس ساعت ۴ صبح عملیات امنیتی و بازرسی منطقه حسینیه المعامل را آغاز کردند و رأس ساعت ۷ تمام یگان‌های امنیتی، بدون حادثه و درگیری عملیات و وظیفه خود را انجام دادند و به پادگان‌های خود بازگشتند.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های عراقی در این عملیات امنیتی ویژه ۳ فرد متهم را که سلاح‌های متوسط و خودروی غیرقانونی داشت بازداشت کردند. همچنین دو مسلسل، ۱۲۱ کلاش، ۱۷ کلت، ۸ بمب انداز دستی، ۳ دستگاه ارتباطی، ۷۰ بسته فشنگ، ۱۱ موبایل که ویژه انفجار از راه دور بوده و تجهیزات بازدارنده از جمله جلیقه ضد گلوله و دو خودرو و مهمات متعدد دیگری را در این منطقه کشف و ضبط کردند.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق تاکید کرد که نیرو‌های عراقی به برقراری امنیت و اجرای قانون در تمامی مناطق با هدف حمایت از شهروندان و مبارزه با هر تجاوز و تهدیدی ادامه خواهند داد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق  پیش از این در نشست با مسئولان نظامی و امنیتی مقر فرماندهی عملیات مشترک عراق بر افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی نیرو‌های امنیتی تاکید کرد.

او تاکید کرد: فعالیت‌های اطلاعاتی نیرو‌های مسلح برای مقابله با چالش‌های امنیتی بزرگ در عراق باید بیشتر باشد و نباید رفتاری روتین در پیش گیرند.

الکاظمی به وجود سلاح‌های بسیار در دست مردم و درگیری‌های عشایری اشاره کرد و آن را خطری حقیقی برای جامعه و تهدیدی برای افراد جامعه عنوان کرد که مانعی در مسیر بازسازی و توسعه در کشور هستند.

نخست وزیر عراق در پایان از فرماندهان دستگاه‌های امنیتی خواست همکاری و هماهنگی مشترک داشته باشند و برای پایان دادن به درگیری‌ها، برقراری سلطه دولت و مقابله با هر تهدیدی تلاش کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار