ورود تجهیزات نظامی غیرقانونی اشغالگران آمریکایی به سوریه

آمریکا بار دیگر به صورت غیرقانونی نیرو و ادوات نظامی به حومه الحسکه در شمال شرق سوریه اعزام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه روز جمعه اعلام کرد، نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در ادامه نقض قوانین و اصول بین المللی شماری از خودرو‌های نظامی را وارد پایگاه‌های غیرقانونی خود در حومه الحسکه کردند.

برخی منابع داخلی در روستای «السویدیه» در حومه الحسکه گفتند نیرو‌های اشغالگر آمریکایی کاروانی شامل ۵۲ خودروی زرهی به همراه تجهیزات نظامی و مواد راهبردی را وارد خاک سوریه کردند.

این کاروان از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» از خاک عراق وارد سوریه شده است.

پیش از این نیرو‌های آمریکایی برای حمایت نظامی، فنی و لجستیکی از گروه‌ها و سازمان‌های تحت حمایتشان صد‌ها کامیون را از عراق وارد منطقه الحسکه سوریه کرده بودند.

نیرو‌های آمریکایی بر مهمترین چاه‌های نفت و گاز شمال سوریه سیطره دارند و به رغم اینکه دونالد ترامپ خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال سوریه را اعلام کرده است، اما تعدادی از این نیرو‌ها با هدف بهره‌برداری و غارت چاه‌های نفت در این منطقه باقی مانده‌اند.

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد نیز اخیرا در نشست شورای امنیت گفت: آمریکا چاه‌های نفت سوریه را اشغال کرده است و درآمد‌های ملت سوریه را در سایه سکوت شورای امنیت به تاراج می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار