مقام صهیونیست: امارات به دنبال راه‌اندازی بندر قدیمی حیفا

یک مقام مسئول در وزارت خارجه امارات از مذاکرات جاری بین تل‌آویو و ابوظبی برای بازگشایی سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های مشترک خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام مسئول در وزارت خارجه امارات که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با روزنامه هیوم اسرائیل فاش کرد که تل‌آویو و ابوظبی در حال مذاکره برای بازگشایی سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های مشترک هستند.

این مقام مسئول گفت که سفارت‌خانه‌های مورد نظر در زمینه‌های فرهنگ امارت، تاریخ منطقه و زبان فعالیت خواهد داشت و احتمالا در بسیاری از شهر‌های عربی اسرائیل مانند الناصره، به دلیل موقعیت فرهنگی و حیفا، به دلیل موقعیت استراتژیک آن در دریای مدیترانه آغاز به کار کنند، زیرا امارات به گسترش حضور دیپلماسی خود در اسرائیل اهمیت می‌دهد.


بیشتر بخوانید:


وی در ادامه توضیح داد که برای امارات مهم است که رسماً و به طور مستقیم در بین جامعه عربی در اسرائیل نمایندگی داشته باشد، زیرا در بین آن‌ها در رابطه با تاریخ امارات، «شکاف‌های اطلاعاتی» وجود دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد که سفارت امارات در تل‌آویو و دیگر کنسولگری‌ها در آینده‌ای نزدیک بازگشایی خواهند شد، زیرا این کشور به بازگشایی سفارت در تل‌آویو بسنده نخواهد کرد.

«یسرائیل کاتس»، وزیر دارایی اسرائیل نیز فاش کرد که شرکت بنادر دبی که مدیرت چندین بندر در دنیا را برعهده دارد، در حال بررسی پیشنهادی برای راه‌اندازی بندر قدیمی حیفا در سرزمین‌های اشغال‌شده فلسطینی است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حدود ۳ هفته پیش عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد، اما از رایزنی‌ها برای انجام معاملات تسلیحاتی میان واشنگتن-ابوظبی که در مسیری موازی در حال پیشرفت بود سخنی به میان نیاورد.

در پی این اقدام منابع خبری اعلام کردند که راه خرید تسلیحات پیشرفته آمریکایی از جمله جنگنده‌های اف-۳۵ برای امارات هموار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار