آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران ذخایر اورانیوم خود را افزایش داده است

دیده‌بان ناظر بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی از افزایش ذخایر اورانیوم ایران به بیش از ۲ هزار کیلوگرم خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارشی به تازگی از سوی دیده‌بان ناظر بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی افزایش ذخایر اورانیوم در ایران شده است.

در این گزارش آمده است ذخایر اورانیوم ایران اکنون بیش از ۲ هزار کیلوگرم بوده و نسبت به گزارش قبل این نهاد افزایش ۵۳۴ کیلوگرمی داشته است.

از دیگر موارد گفته شده در این گزارش میزان ذخایر آب سنگین ایران است، که کمتر از ۱۳۰ تُن گزارش شده است. به عبارتی اکنون میزان آن به کمتر از میزان ذخایر مجاز براساس توافق هسته‌ای برجام رسیده است.

برهمین اساس میزان ذخایر آب سنگین ایران برای اولین بار بعد از اعلام کاهش تعهدات کشورمان به مفاد توافق هسته‌ای (برجام) در محدوده مجاز عنوان شده در این توافق قرار گرفته است.

همچنین در این گزارش آمده است که اکنون ایران گام‌های مقدماتی برای نصب سانتریفیوژ‌های پیشرفته را طی می‌کند.

به گفته این گزارش، این نهاد بین‌المللی تنها به یک سایت از دو سایت مورد تقاضای خود دسترسی پیدا کرده است. البته عنوان شده نمونه‌برداری و گزارش درباره سایت دوم در روز‌های آینده ارائه خواهد شد.

علاوه‌بر این عنوان شده که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به بیش از ۱۰ برابر مجاز در برجام رسیده است.

همچنین در این گزارش ادعا شده ایران در تلاش است غنی‌سازی خود را به ۴.۵ درصد برساند؛ یعنی بالاتر از میزان ۳.۶۷ درصدی که در برجام توافق شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۲۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
باید توجه داشت که در طول تمام عمر سیاسی ایران هیچ گاه ایران در سازمان ملل نتوانسته بود که مخالف خودش را خاک کند..... ویا در هیچ دادگاه بین المللی نتوانسته بود حقوق حقه خود را استیفا کند.....و هیچ گاه نتوانسته بود در جبهه دشمنان خودش تشتت آراء ایجاد کند و آنان را متفرق فکری و سیاسی کند.........بله اگر هزینه های بد نصیب ما شده فواید بین المللی هم نصیب ما شده وضعیت ملت ما مانند وضعیت شعب ابی طالب دوران حضرت محمد(ص) است ولی اگر با اتحاد و وحدت کلمه با استفاده از وصیت نامه سیاسی-الهی معمار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه و منویات مقام معظم رهبری که همیشه چراغ راه را نشان داده اند خوب درک و مورد توجه مسئولان اجرائی و رجال سیاسی کشور با کمک ملت راهنمائی های معظم له اجراء شود نه ذلت 2 دوره پهلوی اول و دوم و نه ذلت دوران قاجاریه را خواهیم داشت چنانچه به تاریخ ذلیلانه قبل از انقلاب و سیاست خارجی ایران عمیق توجه و واکاوی شود مطلب قابل فهم تر خواهد بود که چگونه در طول تاریخ همیشه در هر قرارداد انعقادی بین دول خارجی چه امتیازات بزرگی بدون هیچ بهره و سودی را متحمل شده ایم......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
خوبه .... باید ذخائر ما خیلی خیلی بیشتر بشه ....
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۲:۳۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
جواب عهدشکنان رااینجوربایدداداوناعهدشکنی کردن ایران هم مقابل به مثل کرد
زنده بادایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
عربستان نیروگاه اتمی زد امارات ماهواره فرستاد مریخ و الان هم داره از امریکا اف شانزده میخره و رفاه مردمش هم تامین هست اما تو ایران هر کاری کردین فقط ملت رنجش رو کشیدن بدون هیچ دست اوردی و مردم در رنج زندگی میکنند مسکن ملت رو که همه چیش از زمین بگیر تا مصالح که برای کشور است رو انداختید گردن تحریم واقعا چه کردین با این کشور ارزش پول ملی هم که طی چهل سال نزدیک به ۳۵۰۰درصد ارزش خودس رو از دست داده فقط ما موندیم چطور مسولان از کجا اوردن که کاخ نشین شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
بخاطر سیاستهای غلط 40 سال اخیر کشور ایران به ورطه نابودی رسیده ! کشورهائی که تا چند سال پیش برای ما آدم به حساب نمیومدند در حال حاضر درامد سالیانه 100 هزار دلار دارند یعنی بیش از 200 میلیون تومان ماهیانه ! و ملت ایران 2 میلیون تومان ماهیانه ! یعمی درامد 100 برابری ملت ایران امروز در گرسنگی و فقر مطلق بسر میبرند ! بهر صورت عمل کردن خلاف جامعه جهانی هزینه داره ولی متاسفانه هزینه این سیاستها رو مردم ایران با جانشان میپردازند! مردم به وضع فلاکت باری رسیدند ! که قابل توصیف نیست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
ما زمان گريزمون رو متناسب با تحريما كم ميكنيم
الان بايد بشه يه هفته
آخرین اخبار