فرانس ۲۴: علی‌رغم فشار‌های آمریکا، اعضای برجام در وین با هم دیدار می‌کنند

پایگاه اینترنتی شبکه فرانس ۲۴ در مطلبی به نشست امروز نمایندگان کشور‌های عضو توافق هسته‌ای ایران در پایتخت اتریش علی‌رغم اعمال فشار‌های آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه فرانس ۲۴ با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در گزارشی نوشت برغم فشار‌های آمریکا، امضا کنندگان توافق هسته‌ای ایران در پایتخت اتریش گرد هم می‌آیند.

در ابتدای این مطلب آمده است امضاکنندگان توافق هسته‌ای ایران روز سه شنبه در حالی در وین با هم دیدار می‌کنند که آمریکا خواستار از سرگیری تحریم‌های بین المللی و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران است. انگلیس، فرانسه، آلمان به همراه چین و روسیه تلاش می‌کنند تا توافق هسته‌ای ایران را به هر نحوی حفظ کنند. آن‌ها در وین گردهم می‌آیند تا آخرین وضع توافق هسته‌ای ایران را که در ماه‌های اخیر بشدت آماج حملات آمریکا بوده، را مورد بررسی قرار دهند.

نشست کمیسیون مشترک برجام در حالی در وین برگزار می‌شود که ایران به تازگی و به دنبال سفر رافائل گروسی به تهران، با آژانس در خصوص بازدید از دو سایت خود به توافق رسید. یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد هر بازدید کارشناسان آژانس از سایت‌های ایران می‌تواند سه ماه به طول بینجامد.

همه این تحولات همزمان با تشدید فشار‌های آمریکا بر جامعه جهانی و شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران صورت گرفت. واشنگتن اخیرا اعلام کرده با یا بدون همراهی اعضای شورای امنیت تحریم‌های ایران را تا آخر سپتامبر از سر می‌گیرد. همه این ادعا‌ها برغم دو شکست پیاپی آمریکا در شورای امنیت در موضوع تحریم‌های ایران است.

ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام، برعهده هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود و معاونان وزاری خارجه ۶ کشور عضو توافق هسته‌ای ایران در این نشست با هم گفتگو خواهند کرد.

مارک فیتزپاتریک، عضو همکار موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک می‌گوید توافق هفته پیش تهران و آژانس در خصوص بازدید از دو سایت هسته‌ای ایران نشان داد که تهران در خطوط ترسیم شده از سوی جامعه جهانی باقی مانده و در این میانه آمریکا بیش از پیش منزوی شود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است اواخر سپتامبر آخرین ارزیابی خود در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران را ارائه کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۴:۴۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
کشورهای اروپائی با حذف دلار از مبادلات بانکی خود میتوانند اینستکس را با کمک روسیه و. چین بین بانکهای اروپائی و آسیائی فعال کنند و دلار را از گردونه ارزهای خارجی خود حذف کنند و..................اگر صادق باشند و براستی خواهان اجرائی شدن مفاد برجام برای منتفع شدن ایران و تمام اعضاء باقیمانده باشند و یک بازی برد-برد را مقابل آمریکا به اجراء عملی قرار دهند....
آخرین اخبار