گروه‌های فلسطینی بر تقویت مقاومت در برابر اشغالگران توافق کردند

دبیران کل گروه‌های فلسطینی در بیانیه پایانی نشست مجازی خود تاکید کردند هیچ‌گونه تعرضی به قدس و مقدسات مسیحی و اسلامی پذیرفتنی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الهدف، دبیران کل گروه‌های فلسطینی در نشست مجازی خود که همزمان در رام الله در فلسطین و بیروت، پایتخت لبنان به ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد در بیانیه‌ای با رد کردن توطئه‌ها برای نابودی مسئله فلسطین و دور زدن حقوق قانونی فلسطینیان، تاکید کردند هیچ‌گونه تعرضی به قدس و مقدسات مسیحی و اسلامی پذیرفتنی نیست.

دبیران کل گروه‌های فلسطینی بر ضرورت تسریع در پایان دادن به اختلاف و تحقق آشتی و شراکت مردمی برای دستیابی به اهداف راهبردی در پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطینی تاکید کردند.


بیشتر بخوانید:


همچنین در این جلسه درباره تشکیل یک کمیته ملی یکپارچه برای فرماندهی مقاومت ملی فراگیر توافق شد به گونه‌ای که کمیته اجرایی، همه احتیاجات لازم برای ادامه کار آن را فراهم کند.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: در این لحظات مهم از تاریخ ملت که مسئله فلسطین در معرض خطر توطئه و انحلال قرار دارد و تلاش می‌شود آن را به مسائل معیشتی تقلیل دهند و حق تعیین سرنوشت و تأسیس کشور مستقل فلسطینی در مرز‌های ۴ ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس اشغالی را از ما سلب کنند و همچنین حل مسئله آوارگان و حق آن‌ها برای بازگشت به خانه‌های خود بر اساس قطعنامه ۱۹۴ را نادیده بگیرند، رژیم اشغالگر و آمریکا در حال پیاده کردن توطئه‌هایی نظیر معامله قرن و طرح اشغال کرانه باختری و پیشبرد عادی‌سازی مجانی اعراب است که همه ملت ما با آن مخالفند.

عادی‌سازی خنجری به پشت ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی است و ما از ملت‌هایمان و آزادگان جهان می‌خواهیم با تمام قدرت به مقابله با این توطئه‌ها بروند.

در این مقطع ما درباره توسعه و تقویت مقاومت مردمی به عنوان گزینه مناسب‌تر برای دفاع از حقوق مشروع خود در برابر رژیم اشغالگر توافق کردیم.

تاکید می‌کنیم که نه کشوری در غزه است و نه کشوری بدون غزه است و با توجه به درک ما از لزوم یکپارچکی مواضع به رغم اختلاف رای در برخی مسائل، تصمیم گرفتیم کمیته‌ای از شخصیت‌هایی ملی در چارچوب سازمان آزادی بخش تشکیل دهیم که مورد اعتماد همه قرار دارند تا ظرف حداکثر پنج ماه به یک دیدگاه راهبردی برای پایان دادن به اختلاف و تحقق آشتی و شراکت دست یابد و توصیه‌های خود را به جلسه پیش روی شورای مرکزی فلسطین ارائه دهد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین در این نشست که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی را خنجری بر پهلوی فلسطین توصیف کرد.

همچنین در این نشست مجازی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس طی سخنانی ضمن تاکید بر فراگیری گزینه‌های مقاومت، خاطرنشان کرد که اولین کاری که باید انجام شود سازمان‌دهی فلسطین و بازگرداندن وحدت ملی است.

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز طی سخنانی تاکید کرد که از امت عربی و اسلامی می‌خواهد تا مسئولیت خود را متعهدانه انجام دهند و گوش دادن به دستورات آمریکا را متوقف کنند.

در حال تکمیل ...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار