مقام صهیونیست از سازش بحرین با این رژیم در آینده نزدیک خبر داد

شبکه خبرى «کان» به نقل از یک مقام صهیونیست مدعی عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی در آینده‌اى نزدیک شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب ۴۸، یک مقام عالی‌رتبه صهیونیست در گفت‌و‌گو با شبکه «کان» مدعی شد که دولت بحرین بزودی عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را اعلام خواهد کرد.

این منبع مدعى شد که پس از آنکه توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی به مرحله امضاء برسد که احتمالا در ١٣ سپتامبر خواهد بود، بحرین تصمیم خود را عملى خواهد کرد.

این مقام صهیونیست افزود: آمریکا در تلاش است که توافق سازش میان ابوظبى و تل آویو تا پیش از پایان سال میلادى صورت بگیرد و اسرائیل نیز همچنین به دنبال آن است که همکاریش را با کشورهاى حاشیه خلیج فارس در مسائل امنیتى و اقتصادى بیشتر کند.

به نوشته وبگاه خبری عرب۴۸، بعید است که بحرین که همپیمان مورد اعتماد ریاض و میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکاست، بدون چراغ سبز دولت سعودی وارد عرصه سازش با تل آویو شود، همانگونه که امارات نیز موافقت سعودی‌ها را کسب کرده بود و عربستان حریم هوایی خود را به روی پرواز مستقیم از تل آویو به ابوظبی گشود.

این در حالی است که، شیخ حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین که مخالف رژیم حاکم بر این کشور است، تاکید کرده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی جنایتی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

او گفت: هر کاری کنید، با هر وسیله و ابزاری نخواهید نتوانست اعتقادات مردم را ضعیف کنید. این موضوع را بفهمید. جنایت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی جنایتی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد و همان طور که آیت الله شیخ عیسی قاسم بیان کرد، نبرد با عادی سازی روابط نبردی از نبرد‌های امام حسین (ع) است. ما به عنوان ملت بحرین حامی اردوگاه امام حسین (ع) و اردوگاه عدل این امام هستیم. ما حامی حق فلسطینیان هستیم و به هیچ وجه نمی‌پذیریم، روزی در اردوگاه ظلم و سرکشی صهیونیستی قرار بگیریم.

به گفته منابع آگاه، فلسطین قرار دادن بندی را در خصوص رد عادی سازی در حاشیه نشست عادی اتحادیه عرب که قرار است این ماه برگزار شود خواستار شده است، اما بحرین این درخواست فلسطین را رد کرده است.

برخی کشور‌های عربی برای تاثیر بر تصمیم گیری فلسطینی‌ها و ملحق کردن آن‌ها به معامله قرن تلاش می‌کنند. هدف از این تلاشها، فتح بابی برای رژیم صهیونیستی به منظور جولان دادن در پایتخت‌های عربی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار