کرملین: اوضاع بلاروس تحت کنترل است

سخنگوی کرملین امروز اعلام کرد اوضاع بلاروس تحت کنترل است و فعلا نیازی به اعزام نیرو به آنجا نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز اعلام کرد اوضاع در کشور همسایه، بلاروس تحت کنترل است و نیازی به اعزام نیرو برای حمایت از الکساندر لوکاشنکو وجود ندارد.

پسکوف در این خصوص در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت «نیرو‌های امنیتی بلاروس و دولت اوضاع را تحت کنترل دارند.» سخنگوی کرملین اضافه کرد «اوضاع به روشی که کاملا مطمئن است دارد کنترل می‌شود.» او همچنین گفت مسکو آماده است تا در صورت درخواست بلاروس به اصلاح قانون اساسی این کشور کمک کند.

هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اعلام کرد کرملین یک نیروی ویژه پلیس برای حمایت از لوکاشنکو به درخواست خود او تدارک دیده است، اما این نیرو‌ها تا زمانیکه اوضاع از کنترل خارج نشود در بلاروس مستقر نخواهند شد.

حدود سه هفته است که اعتراضات در بلاروس به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در جریان است. انتخابات در این کشور ۹ اوت برگزار شد و در آن الکساندر لوکاشنکو با ۸۰ درصد آرا پیروز اعلام شد. اما عده‌ای به ویژه «سوتلانا تیخانوفسکیا»، رقیب اصلی لوکاشنکو و سران مخالفان این نتیجه را نپذیرفتند و اعلام کردند در این انتخابات تقلب گسترده صورت گرفته است. بلافاصله کشور‌های غربی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا نیز صحت انتخابات بلاروس را زیر سوال بردند و آن را متقلبانه اعلام کردند. در اعتراضات بلاروس تاکنون سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اما لوکاشنکو ضمن رد اتهام تقلب انتخاباتی، تاکید کرده است معترضان از خارج از کشور حمایت می‌شوند. او معتقد است که آمریکا در پس همه این اعتراضات قرار دارد و به دنبال وقوع انقلاب رنگی در بلاروس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار