پوتین: عامل ناآرامی‌های بلاروس مداخلات خارجی است

رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای عامل اعتراضات در بلاروس را دخالت عوامل خارجی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، در جدیدترین مصاحبه خود دخالت عوامل خارجی را عامل شکل‌گیری اعتراضات در بلاروس خواند.

پوتین در این مصاحبه که با شبکه ۲۴ روسیه انجام شد، گفت: «آنچه در حال حاضر در بلاروس رخ می‌دهد مهم نیست، بلکه مسئله مهم این است که افرادی تمایل دارند تا اتفاق دیگری در آنجا رخ دهد. این افراد دوست دارند بر تحولات تأثیر گذاشته و تصمیماتی در راستای منافع سیاسی خود اتخاذ کنند».

پس از آن‌که نتایج انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس اعلام و «الکساندر لوکاشنکو» با ۸۰ درصد آرا پیروز انتخابات شد، اعتراضات در این کشور قوت گرفت و از همان روز‌های نخست به خشونت کشیده شد. لوکاشنکو با پیروزی در انتخابات توانست «سوتلانا تیخانوفسکایا» رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.

آمریکا و اتحادیه اروپا در دخالتی آشکار اعلام کرده‌اند که نتیجه این انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسند. لوکاشنکو تاکید کرده که عناصر خارجی ضمن مداخله در این اعتراضات به آن دامن می‌زنند.

چند روز پیش هم تیخانوفسکایا طی تماس ویدئویی با اعضای پارلمان اروپا، مدعی وقوع انقلابی صلح‌آمیز در کشورش شد. وی پس از شکست در انتخابات، راهی لیتوانی شده است. تیخانوفسکایا طی پیامی مدعی شد: «انقلاب مسالمت‌آمیز در بلاروس به نفع یا ضد روسیه یا اتحادیه اروپا نیست. بلکه باید آن را انقلابی مردمی بدانیم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار