روسیه: درخواست مکرون برای حمایت از ناآرامی‌ها در بلاروس ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درخواست رئیس‌جمهور فرانسه برای حمایت از معترضان در بلاروس را ریاکارانه ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درخواست امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، برای حمایت از ناآرامی‌ها در بلاروس را ریاکارانه توصیف کرد.

ماریا زاخارووا در پیامی در حساب فیس بوک خود آورد: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بهتر است خواهان حمایت برای کسانی باشد که در اعتراضات اتحادیه اروپا شرکت می‌کنند نه در اعتراضات بلاروس.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پیام خود آورد: او چه زمانی از اتحادیه اروپا درخواست حمایت از تظاهرکنندگان «جلیقه زرد» را خواهد کرد، تظاهرکنندگانی که احترام به حقوق، آزادی و استقلال را به طور مسالمت آمیزی خواستار بودند. این دیپلمات ارشد روس با انتقاد از رویکرد بروکسل در خصوص اعتراضات مردمی گفت اتحادیه اروپا چه زمان برای حمایت از اعتراضات در اطراف خود فعالانه پیشگام شده و منتظر درخواست روسای جمهور کشور‌های عضو نمی‌شود. این (رویکرد) ریاکاری است.

به دنبال تشدید اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه در پیامی بر لزوم حمایت اتحادیه اروپا از معترضان تاکید کرد. مکرون در توئیتر خود نوشت: «اتحادیه اروپا باید همچنان به حمایت از معترضان در بلاروس بپردازد. این افراد برای دفاع از حقوق خود به شکل صلح آمیز دست به تظاهرات زدند و پشتیبانی از آن‌ها باید اولویت باشد.»

اتحادیه اروپا به دلیل ناآرامی‌های صورت گرفته در بلاروس از سوی شهروندان معترض به تقلب در انتخابات، این کشور را تحریم کرده است.

اعتراضات بلاروس از هفته گذشته آغاز شده و با پیروزی «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور این کشور، به اوج خود رسید. شهروندان بلاروس به نحوه مدیریت این کشور معترض هستند. لوکاشنکو با کسب ۷۹.۷ درصد آرا توانست بار دیگر به ریاست جمهوری بلاروس برسد و «سیوتلانا تیخانفسکا» رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار