روسیه هواپیمای نظامی نروژ را رهگیری کرد

ارتش روسیه از رهگیری هواپیمای نظامی نروژ در حریم هوایی دریای «بارنتس» خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روز گذشته مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه اعلام کرد هواپیمای جنگنده میگ-۳۱ این کشور یک هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی نروژ بر فراز دریای «بارنتس» را که در حال نزدیک شدن به حریم هوایی روسیه بوده، دور کرده است.

امروز نیز ارتش روسیه اعلام کرد یکی از جنگنده‌های میگ-۳۱ آن یک هواپیمای نروژی را بر فراز دریای بانتس رهگیری کرده است. در بیانیه ارتش روسیه آمده است «سیستم‌های کنترل هوایی روسیه یک هدف هوایی را در نزدیکی مرز دولت ایالتی بر فراز آب‌های بی‌طرف دریای بانتس شناسایی کرد ... یک فروند جنگنده میگ-۳۱ از نیروی پدافند هوایی ناوگان شمالی به دنبال شناسایی هدف رفت تا از ورود آن به مرز‌های ملی جلوگیری کند.» بنابر اعلام این بیانیه، خدمه این جنگنده روسی از فاصله مطمئنی این شیء را به عنوان یک هواپیمای گشت اصلی R C۳ Orion از نیروی هوایی سلطنتی نروژ شناسایی کردند.

ارتش روسیه اعلام کرد جنگنده میگ هواپیمای نروژی را تا خروج از این منطقه مشایعت کرد و مانع عبور آن از مرز ایالتی روسیه شد.

به نوشته اسپوتنیک، در هفت روز گذشته، پنج مورد از این دست رهگیری‌های هواپیما‌های خارجی در مرز‌های هوایی روسیه صورت گرفته که چهار مورد از آن در دریای بالتیک روی داده است. زورآزمایی هوایی روسیه در مرز‌های غربی با کشور‌های اروپایی شدت یافته است و به نظر می‌رسد تقابل مسکو و ناتو در حال وارد شدن به مرحله جدیدی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار