در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۶ رایزن بازرگانی به کشور‌های مختلف اعزام می‌شوند

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: تا پایان تابستان امسال ۶ رایزن بازرگانی به ۶ کشور همسایه اعزام خواهند شد.

حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین تصمیمات ارسال رایزن بازرگانی به کشور‌های مختلف اظهار کرد: انتخاب افراد به عنوان رایزن بازرگانی دارای شرایط ویژه‌ای از جمله کارمند رسمی دولت، تسلط به زبان خارجه و... است.

وی افزود: سال گذشته ۲۳۷ متقاضی برای این امر اقدام کردند، اما پس از پشت سر گذاشتن گزینش‌ها و مصاحبه‌ها در پایان ۵ نفر به عنوان رایزن بازرگانی انتخاب شدند که هم اکنون فعالیت دارند.
بیشتر بخوانید

رئیس سازمان توسعه تجارت با ذکر این مطلب که ارسال رایزن بازرگانی ایرانی با کندی سرعت همراه است، بیان کرد: رایزن‌های بازرگانی ایرانی در کشور‌های عراق و افغانستان هم اکنون در این کشور‌ها فعال هستند و تا پایان تابستان امسال به ۶ کشور رایزن بازرگانی ارسال خواهیم کرد.

زادبوم ادامه داد: روسیه، ارمنستان، آذربایجان، هند، چین و پاکستان کشور‌هایی هستند که تا پایان تابستان امسال رایزنان بازرگانی ایرانی به آن‌ها ارسال می‌شوند.

به گفته او؛ امسال بیشتر تمرکز سازمان توسعه تجارت بر روی کشور‌های همسایه، هند و چین است و از ظرفیت بازار‌های این کشور‌ها استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت مطرح کرد: تمام رایزنان بازرگانی سابق ایرانی هم اکنون در دفاتر خود حضور دارند و تجار جهت کسب اطلاعات از کشور‌های هدف می‌توانند به این رایزنان مراجعه کنند.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار