افزایش قربانیان انفجار‌های فیلیپین به ۵۲ نفر

بنابر گزارش‌ها، شمار قربانیان دو انفجار امروز فیلیپین به ۵۲ نفر، ۱۲ کشته و ۴۰ زخمی، افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، امروز دو انفجار در استان «سولو» در جنوب فیلیپین رخ داد که سبب کشته شدن تعدادی از سربازان و غیرنظامیان شد.

به گزارش رسانه‌های محلی، دستکم در این انفجار‌ها ۱۲ نفر از جمله غیرنظامیان جان خود را از دست داده و ۴۰ نفر هم زخمی شده اند. این دو انفجار در منطقه خودمختار «بانگسامور» روی داده است و بنا به گفته مقامات نظامی در آن شش سرباز جان باختند و ۱۸ سرباز دیگر نیز زخمی شدند. دیگر قربانیان این حادثه غیرنظامی بوده‌اند.

سخنگوی پلیس فیلیپین اعلام کرد نخستین انفجار حوالی ظهر امروز به وقت محلی روی داد و انفجار دوم تقریبا یک ساعت بعد بود. هنوز کسی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است، هرچند که سازمان‌های امنیتی این کشور انگشت اتهام خود را به سوی ابوسیاف نشانه رفته‌اند. ابوسیاف یک گروه شبه نظامی است که با داعش بیعت کرده و در حال انجام بمب گذاری، آدم ربایی، ترور و اخاذی در این منطقه است.

دولت مرکزی منطقه خود مختار بانگسامور طی انتشار بیانیه‌ای این انفجار‌ها را به شدت محکوم کرده است.

براساس اعلام مقامات فیلیپین، در انفجار نخست یک موتورسیکلت حامل بمب دست ساز نزدیک یک کامیون نظامی منفجر و انفجار دوم از سوی یک زن بمبگذار انجام شده است.

در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است اجساد و لاشه وسایل خرد شده در محل انفجار و در نزدیکی خودروی نظامی مشاهده می‌شود. این انفجار‌ها در نزدیکی محلی به وقوع پیوست که در سال ۲۰۱۹ نیز شاهد انفجاری بزرگ بود که به کشته شدن بیش از ۲۰ نفر داخل یک کلیسای کاتولیک منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار