اعلام آمادگی دوترته برای آزمایش بالینی نخستین واکسن کرونای ساخت روسیه

رئیس جمهور فیلیپین با اعلام اطمینان از نتایج تحقیقات روسیه در زمینه واکسن کرونا، اعلام کرد آمادگی دارد نخستین فرد در فیلیپین باشد که واکسن روی او آزمایش می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین ضمن تمجید و ستایش از اقدام روسیه در ساخت واکسن کووید-۱۹ اعلام کرد آماده است نخستین شخص در کشورش باشد که این واکسن روی او آزمایش می‌شود.

دوترته با اشاره به اینکه آمادگی دارد نخستین فردی باشد که واکسن روی او آزمایش می‌شود، گفت: من به رئیس جمهور پوتین خواهم گفت که من به مطالعات شما در زمینه مبارزه با کرونا اعتماد زیادی دارم و معتقدم که واکسنی که شما تولید کرده اید برای انسانیت بسیار خوب است.

او همچنین اظهار کرد که فیلیپین آماده همکاری با روسیه در زمینه آزمایشات واکسن، عرضه و تولید آن است.

رئیس‌ جمهور فیلیپین، روز جمعه در اظهارنظری عجیب و جنجالی از مردم این کشور خواست برای ضد عفونی کردن ماسک‌های خود از بنزین استفاده کنند. او از مردم خواست تا برای ضدعفونی کردن ماسک‌های خود به پمپ بنزین‌ها مراجعه کنند.

رئیس جمهور فیلیپین همچنین تاکید کرد که در این باره شوخی نمی‌کند!

ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۳۶ هزار نفر را در فیلیپین مبتلا کرده و جان نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ تن را گرفته است.

در همین حال، کریل دیمیتریف، مدیر صندوق سرمایه گذاری روسیه اظهار کرد این صندوق آماده است آزمایش‌های بالینی برای واکسن کرونا را از ماه اوت در فیلیپین انجام دهد.

آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا در روسیه از ۱۸ اوت در بیمارستان نظامی بوردنکو و دانشگاه علوم پزشکی اسچنوف آغاز شد که نتایج آزمایشات نشان داد ۳۸ تن از آزمایش شوندگان در برابر ویروس ایمن شدند. هر دو گروه آزمون و خطا در فاصله ۵ روز از بیمارستان مرخص شدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست اعضای دولت اعلام کرد که واکسن ضدکرونا در این کشور به ثبت رسیده و می‌داند که واکسن به حد کافی کارا و موثر است، سطح ایمنی مقاوم را ایجاد می‌کند و تمام مراحل آزمایش بالینی را گذرانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار