شناسایی نزدیک به ۵ هزار مبتلای جدید به کرونا در فیلیپین

مقامات وزارت بهداشت فیلیپین اعلام کردند در شبانه روز گذشته نزدیک به ۵ هزار مبتلای جدید به کرونا در این کشور شناسایی شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات بهداشت فیلیپین اعلام کردند شیوع ویروس کرونا بار دیگر در این کشور اوج گرفته به طوری که در شبانه روز گذشته نزدیک به ۵ هزار مبتلای جدید شناسایی شده‌اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فیلیپین در یک شبانه روز چهار هزار و ۹۶۳ نفر شناسایی شده‌اند که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این رقم در آمار ثبت شده در این کشور رکورد و افزایش بی‌سابقه محسوب می‌شود.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت این کشور تعداد کل مبتلایان به ۹۸ هزار و ۲۳۲ نفر رسیده است که از میان این تعداد دو هزار و ۳۹ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. در منطقه آسیای شرقی، فیلیپین پس از اندونزی از نظر تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در رده دوم قرار داد.

رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین، نیز روز جمعه در اظهارنظری عجیب و جنجالی از مردم این کشور خواست برای ضد عفونی کردن ماسک‌های خود از بنزین استفاده کنند. او از مردم خواست تا برای ضدعفونی ماسک‌های خود به پمپ بنزین‌ها مراجعه کنند. رئیس جمهور فیلیپین همچنین تاکید کرد که در این باره شوخی نمی‌کند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در سایت «ورلدز میترز» تاکنون در سراسر جهان ۱۷ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۵۷۲ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها ۶۸۳ هزار و ۷۹۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در میان همه کشور‌های جهان آمریکا از نظر تعداد مبتلایان و جانباختگان در رده نخست قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار