دست کم ۲۷ کشته و زخمی در پی وقوع دو انفجار در فیلیپین

در پی وقوع دو انفجار در جنوب فیلیپین، دست کم ۲۷ نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، در پی وقوع دو انفجار در منطقه‌ای در جنوب فیلیپین، دست کم ۲۷ نفر کشته و زخمی شدند.

طبق اعلام مقامات فیلیپین، پس از دو وقوع انفجار که منطقه «جولو» در جنوب فیلیپین را لرزاند، دت کم ۱۰ نفر از جمله تعدادی سرباز و افراد غیرنظامی کشته و حداقل ۱۷ نفر دیگر نیز بر اثر این حادثه زخمی شدند.

ریچارد گوردون، رئیس صلیب سرخ فیلیپین اعلام کرد این انفجار در حوالی ظهر امروز دوشنبه به وقت محلی (۴:۰۰ به وقت گرینویچ) در مرکز استان «سولو» یکی از جنوبی‌ترین استان‌های این کشور به وقوع پیوست.

رئیس صلیب سرخ فیلیپین در این خصوص گفت: یک موتور سیکلت حامل یک بمب دست ساز نزدیک یک کامیون نظامی منفجر شد. این در حالی است که دفتر صلیب سرخ در منطقه «جولو» نیز در نزدیکی محل انفجار قرار داشت.

طبق گزارش الجزیره، در انفجار نخست ۵ سرباز و ۴ غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

همچنین طبق اعلام یکی ازمقامات نظامی فیلیپین، انفجار دوم از سوی یک زن بمبگذار به انجام رسید و دست کم یک نفر بر اثر آن جان خود را از دست داد.

همچنین دست کم ۱۷ سرباز دولتی تا کنون و در پی این دو انفجار زخمی شدند. این در حالی است که برخی منابع دیگر از آسیب دیدن ۲۰ غیرنظامی نیز در این حادثه خبر می‌دهند.

در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، اجساد و لاشه وسایل خرد شده در محل انفجار و در نزدیکی خودروی نظامی مشاهده می‌شود.

گفتنی است این انفجار‌ها در نزدیکی محلی به وقوع پیوست که در سال ۲۰۱۹ نیز شاهد انفجاری بزرگ بود و به کشته شدن بیش از ۲۰ نفر داخل یک کلیسای کاتولیک منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار