دست کم ۴ کشته در پی وقوع انفجار در مرکز مالی

در پی وقوع انفجار در مرکز مالی، دست کم ۴ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی وقوع انفجاری در مرکز مالی، دست کم ۴ نظامی جان خود را از دست دادند.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

گفتنی است هفته گذشته و در تاریخ ۲۸ مرداد، رسانه‌های خبری از وقوع کودتایی در مالی خبر دادند. بر این اساس کودتاچیان رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور را دستگیر کردند.

منابع محلی در مالی، شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته گزارش دادند که ابوبکر ابراهیم کیتا، رئیس‌جمهور مالی در پی حمله کودتاچیان از قدرت خلع و دستگیر شده است.

این دستگیری پس از شورش سربازان در پایگاه نظامی کاتی در خارج از باماکو، پایتخت مالی و دستگیری تعدادی از مقامات بلند پایه غیرنظامی و نظامی صورت گرفت.

پس از آن برخی منابع خبری در شبکه‌های اجتماعی از شماری از سران نظامی نام بردند که خود را رهبران این کودتا معرفی کردند. بر این اساس چهار افسر ارتش خود را در ابتدا به عنوان رهبران کودتای مالی معرفی کرده اند که شامل سرهنگ «Sadio»، سرهنگ «Diaw»، ژنرال «Cheick Fanta Mady Dembele» و سرهنگ «Mama Sekou Lelenta» بودند. پس از آن روزنامه واشنگتن پست با نام بردن از «سرهنگ آسیمی گوئیتا» به عنوان رهبر کودتا اعلام کرد افسر نظامی که پس از کودتا در مالی خودش را مسئول امور این کشور معرفی کرد، در ارتش آمریکا آموزش دیده بوده است.

واشنگتن پست اعلام کرد: سرهنگ آسیمی گوئیتا روز پنجشنبه به عنوان فرمانده شبه‌نظامیان در قدرت ظاهر شد. وی سال‌ها با نیرو‌های عملیات ویژه آمریکا برای مبارزه با افراط‌گرایی در غرب آفریقا همکاری می‌کرد. افسرانی از آمریکا و مالی که به شرط ناشناس بودن صحبت می‌کردند، گفتند او مرتباً با نظامیان آمریکایی صحبت و در تمرین‌های آموزشی تحت هدایت آمریکا، شرکت می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار