کرملین مذاکره با مخالفان در بلاروس را رد کرد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هر گونه ارتباط و مذاکره با مخالفان دولت فعلی بلاروس را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی کاخ کرملین هر گونه مداخله روسیه در امور داخلی بلاروس و ارتباط با مخالفان دولت الکساندر لوکاشنکو را رد کرد.

دیمیتری پسکوف روز دوشنبه اعلام کرد: ما هیچ کانال ارتباطی با (مخالفان) نداریم و روسیه در حال مذاکره با شورای هماهنگی مخالفان در بلاروس نیست. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه یادآور شد که اقدامات معترضان به درگیری با نیرو‌های پلیس منجر نشده است و امیدواریم در آینده نیز از این نوع درگیری‌ها جلوگیری شود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز روز گذشته اعلام کرد غرب به دنبال بازسازی بلاروس براساس خواست و طرح خود است. لاوروف با تاکید بر تلاش غرب برای مداخله در امور داخلی بلاروس تصریح کرد مسکو از هرگونه مذاکره میان دولت بلاروس و مخالفان آن حمایت می‌کند.

در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بلاروس الکساندر لوکاشنکو، برای بار ششم، با ۸۰ درصد آرا برنده این انتخابات اعلام شد. پس از اعلام این نتیجه آتش نارضایتی‌ها در بلاروس که پیش‌تر به دلیل نحوه اداره این کشور تا حدودی روشن شده بود شعله‌ور شد و اعتراضات خیابانی در پایتخت و سایر شهر‌ها به راه افتاد.

پیش از این، لوکاشنکو گفته بود که اعتراضات در این کشور "از پیش تعیین شده" بوده و عناصری خارجی ضمن مداخله در این اعتراضات به آن دامن می‌زنند. او در واکنش به اعتراضات گسترده خیابانی در پایتخت این کشور نیز گفته بود که اجازه نخواهد داد «انقلاب مایدن» به سبک اوکراین در بلاروس نیز روی دهد. در پی ادامه این اعتراضات رئیس‌جمهور بلاروس حتی اعلام کرد حاضر است قدرت را در این کشور تقسیم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار