به دنبال تحولات بلاروس؛

معاون وزیر خارجه آمریکا به روسیه می‌رود

استفان بیگون در چند روز آینده با هدف مذاکره پیرامون تحولات بلاروس به روسیه سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رویترز از سفر «استفان بیگون» معاون وزیر خارجه آمریکا، به روسیه و لیتوانی با هدف مذاکره پیرامون تحولات بلاروس خبر داد.

البته تاکنون اطلاعیه‌ای از سوی وزارت خارجه آمریکا درباره این سفر منتشر نشده است.

به نوشته این وبگاه خبری، سفر بیگون در حالی انجام می‌شود که آمریکا در تلاش است مانند اتحادیه اروپا نقشی در تحولات بلاروس داشته باشد.

گفتنی است اعتراضات در بلاروس چند روز قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور آغاز شده است و شهروندان بلاروسی به نحوه مدیریت این کشور معترض هستند.

«الکساندر لوکاشنکو» در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس پیروز شد. او با کسب ۷۹.۷ درصد آرا توانست بار دیگر به ریاست جمهوری بلاروس برسد و رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.

در این اعتراضات، اتحادیه اروپا حامی معترضان بوده و انتخاب لوکاشنکو را زیر سوال می‌برد؛ آمریکا نیز با اتحادیه اروپا هم نظر است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، نیز در این خصوص گفته است تلاش‌های خارجی برای مداخله در امور داخلی بلاروس غیرقابل قبول است و می‌تواند تنش‌ها را بیشتر کند.

پیش از این، لوکاشنکو گفته بود که اعتراضات در این کشور "از پیش تعیین شده" بوده و عناصری خارجی ضمن مداخله در این اعتراضات به آن دامن می‌زنند.

همچنین او در واکنش به اعتراضات گسترده خیابانی در پایتخت این کشور نیز گفت او اجازه نخواهد داد «انقلاب مایدن» به سبک اوکراین در بلاروس نیز روی دهد. در پی ادامه این اعتراضات رئیس‌جمهور بلاروس حتی اعلام کرد حاضر است قدرت را در این کشور تقسیم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار