مسکو اتهامات بلاروس علیه شهروندان روسیه را رد کرد

سخنگوی کرملین طی اظهاراتی ادعا‌های مطرح شده از سوی بلاروس مبنی بر تلاش شهروندان روسی برای انجام اقدامی تروریستی را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه طی اظهار نظری در روز پنجشنبه اعلام کرد که ادعای مقامات بلاروس در رابطه با افراد دستگیر شده  روسی در این کشور صحت ندارد و اینکه این افراد قصد انجام عملیات تروریستی در خاک بلاروس را نداشته‌اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین همچنین از دولت بلاروس خواسته تا توضیحاتی را در رابطه با دستگیر این ارائه کند. وی در این خصوص تاکید کرد: «هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر فعالیت غیرقانونی این افراد در بلاروس وجود ندارد». پیش از این سفیر روسیه در بلاروس هم ضمن تاکید بر بی‌گناهی افراد دستگیر شده، اعلام کرد که این افراد قصد دخالت در امور بلاروس را نداشته‌اند.

روز چهارشنبه رسانه‌های بلاروسی خبر از بازداشت ۳۳ نفر از اتباع روسیه را مخابره کردند، رسانه‌های بلاروسی همچنین گفته بودند که این افراد دستگیر شده عضو شرکت نظامی خصوصی واگنر روسیه هستند.

برخی از خبرگزاری‌های دولتی بلاروس همچنین در این باره نوشته بودند که به احتمال زیاد حدود ۲۰۰ عامل روسی در خاک بلاروس وجود دارند تا دست به اقدامات ثبات‌زدا بزنند. نیرو‌های امنیتی بلاروس اعلام کردند که افراد بازداشت شده به همراه خود مقادیر زیادی پول نقد به دلار و نشانه‌های نظامی به همراه داشته‌اند. مقامات بلاروسی مدعی هستند که روسیه برای نقش‌آفرینی در انتخابات این کشور و شکست الکساندر لوکاشنکو در انتخابات جاری تلاش می‌کند. لوکاشنکو گفته که مخالفین او تحت حمایت روسیه به دنبال تضعیف آرای او در انتخابات جاری هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار