اذعان آمریکا به همدستی در کودتای نظامی مالی

مقامات نظامی آمریکا به آموزش سرکرده کودتاچیان مالی و همکاری نزدیک با او اذعان کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، مقامات نظامی آمریکا از نقش ارتش این کشور در کودتای مالی پرده برداشتند.

مقامات نظامی آمریکا و مالی اخیرا اعلام کردند فردی که بعد‌ها به عنوان سرکرده کودتاچیان در مالی شناخته شد، سال‌ها با نظامیان و نیرو‌های ویژه ارتش آمریکا ارتباط و همکاری نزدیک داشته است. «آسیمی گوییتا» که هفته گذشته به همراه گروهی دیگری از مخالفان کودتای نظامی را در مالی طرح ریزی کرد، مستقیما از سوی نظامیان آمریکا، آلمان و فرانسه آموزش دیده است. پیش از این نشریه فارین پالیسی از ردپای ارتش آمریکا در کودتای نظامی مالی پرده برداشته بود.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز به تازگی گزارش داد فرمانده شبه‌نظامیان مالی سال‌ها با نیرو‌های عملیات ویژه آمریکا برای مبارزه با افراط‌گرایی در غرب آفریقا همکاری می‌کرد.

بیست و هشتم مرداد رسانه‌ها از تیراندازی و وقوع انفجار‌های شدید نزدیک پایگاهی نظامی در مجاورت باماکو، پایتخت مالی، خبر دادند. پس از آن شبکه الجزیره به نقل از برخی منابع از بازداشت وزرای خارجه، دارایی و نیز رئیس پارلمان این کشور در باماکو خبر داد.

کودتاگران پس از آن «ابراهیم ابوبکر کیتا» رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر مالی را دستگیر کردند. ساعاتی پس از آن، ابراهیم ابوبکر کیتا با حضور مقابل دوربین تلویزیون رسمی این کشور در سخنرانی زنده اعلام کرد که نمی‌خواهد برای ماندنش در قدرت خونی ریخته شود، لذا از ریاست جمهوری استعفا و پارلمان را منحل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار