لاوروف: غرب به دنبال بازسازی بلاروس بر اساس خواست خود است

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کشور‌های غربی با تهییج اعتراضات در بلاروس قصد بازسازی این کشور بر مبنای خواست خود را دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه می‌گوید غرب به دنبال بازسازی بلاروس براساس خواست و طرح خود است.

لاوروف روز یکشنبه با تاکید بر تلاش غرب برای مداخله در امور داخلی بلاروس تصریح کرد مسکو از هرگونه مذاکره میان دولت بلاروس و مخالفان آن حمایت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد مردم بلاروس راهی برای خروج از بحران پیدا می‌کنند و به هیچ واسطه‌ای نیازی ندارند. نیرو‌های خارجی به دنبال تحریک درگیری‌های خشونت آمیز در بلاروس بوده اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود تلاش‌های خارجی برای مداخله در امور داخلی بلاروس غیرقابل قبول است و می‌تواند تنش‌ها را بیشتر کند.

انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برگزار و الکساندر لوکاشنکو، برای بار ششم، با ۸۰ درصد آرا برنده این انتخابات اعلام شد. پس از اعلام این نتیجه آتش نارضایتی‌ها در بلاروس که پیش‌تر به دلیل نحوه اداره کشور تا حدودی روشن شده بود شعله‌ورتر شد و اعتراضات خیابانی در پایتخت و سایر شهر‌ها به راه افتاد.

پیش از این، لوکاشنکو گفته بود که اعتراضات در این کشور "از پیش تعیین شده" بوده و عناصری خارجی ضمن مداخله در این اعتراضات به آن دامن می‌زنند. او در واکنش به اعتراضات گسترده خیابانی در پایتخت این کشور نیز گفته بود که اجازه نخواهد داد «انقلاب مایدن» به سبک اوکراین در بلاروس نیز روی دهد. در پی ادامه این اعتراضات رئیس‌جمهور بلاروس حتی اعلام کرد حاضر است قدرت را در این کشور تقسیم کند.

با تداوم اعتراضات داخلی در بلاروس، رئیس جمهور این کشور چهارشنبه گذشته دستور تشدید امنیت مرزی را به منظور جلوگیری از ورود شبه‌نظامیان، اسلحه، مهمات و پول برای تهییج ناآرامی‌های داخلی صادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار