اعتراف پنتاگون به استفاده از هواپیما‌های جاسوسی ضد معترضان آمریکایی

وزارت دفاع آمریکا با بکارگیری هواپیما‌های جاسوسی، معترضان ضد نژادپرستی در این کشور را رصد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس نیوز، نتایج بررسی‌های جدید حاکی از توسل وزارت دفاع آمریکا به هواپیما‌های جاسوسی برای رصد اطلاعات معترضان در شهر‌های مختلف این کشور است.

وزارت دفاع آمریکا روز شنبه با تائید استفاده از هواپیما‌های جاسوسی به منظور رصد ناآرامی‌های اخیر در این کشور، اقدام خود را قانونی توصیف کرد.

پنتاگون در گزارشی اعلام کرد بکارگیری هواپیما‌های جاسوسی در چهار شهر آمریکا به منظور گسترش نظارت بر اعتراضات مردمی در تعارض با قوانین ارتش در ارتباط با جمع آوری اطلاعات نبوده است.

تحقیقاتی که افشاکننده استفاده از هواپیما‌های جاسوسی برای دستیابی به اطلاعات مردم شهر‌های مختلف آمریکاست، به دستور شخص وزیر دفاع و در پاسخ به درخواست کنگره صورت گرفته است.

مارک اسپر در واکنش به سوالات کنگره در خصوص اینکه آیا ارتش آمریکا در رصد معترضان ضد نژادپرستی متوسل به اقدامات غیرقانونی شده یا خیر، دستور انجام این تحقیقات را صادر کرد.

بنا به گزارش‌های رسانه‌ای، بکارگیری هواپیما‌های جاسوسی علیه معترضان آمریکایی از جمله درخواست‌های رئیس جمهور این کشور برای مهار ناآرامی‌ها طی چند ماه اخیر در شهر‌های مختلف این کشور بوده است.

در پی قتل فجیع یک شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس موجی از اعتراضات مردمی در شهر‌های مختلف آمریکا به راه افتاد که با گذشت چند ماه کماکان در برخی نقاط از جمله پورتلند دنبال می‌شود. واکنش دولت دونالد ترامپ به اعتراضات مردمی در آمریکا تهدید و توسل به گارد ملی برای سرکوب صدای اعتراضات مردمی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار