رایزنی مقامات چین و کره جنوبی درباره تجارت و کرونا

کره جنوبی اعلام کرد با یک دیپلمات ارشد چینی در زمینه تجارت مشترک، مقابله با کرونا و سایر موارد گفتگو‌هایی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کره جنوبی امروز اعلام کرد در اولین سفر یک مقام بلندپایه چینی به این کشور پس از همه‌گیری کرونا از اواخر سال گذشته میلادی گفتگو‌هایی درباره تجارت مشترک میان دو کشور، عاری سازی هسته‌ای و مقابله با شیوع کرونا میان آن‌ها صورت گرفته است.

بنا بر اعلام دولت کره جنوبی، «یانگ جیچی» عضو حزب کمونیست چین، با «سو هون» مشاور جدید امنیت ملی سئول در بندر جنوبی بوسان دیدار و گفتگو کردند. موضوعاتی، چون توافق تجارت آزاد، گسترش مبادلات فرهنگی و همچنین انتخابات مدیرکل سازمان تجارت جهانی موضوع این گفتگو‌ها بوده است.

یانگ مواضع دولت چین در ارتباط با روابط فعلی آمریکا و پکن را مطرح و طرف کره‌ای بر اهمیت همکاری‌های آمریکا و چین بر صلح و رفاه در شمال شرقی آسیا تاکید کرد.

به نوشته رویترز، این مذاکرات پس از آن صورت گرفت که همه گیری کرونا مبادلات تجاری دو کشور چین و کره جنوبی را متاثر کرد و مذاکرات مربوط به عاری سازی هسته‌ای کره شمالی را متوقف کرده است. ماه گذشته سئول یک دیپلمات رده بالا را برای یک نشست اقتصادی دو جانبه به چین اعزام کرد و از آن زمان به بعد مبادلات تجاری میان دو کشور از سر گرفته شد.

سو که از ماه گذشته مشاور امنیت ملی کره جنوبی شد، در  نشست امروز خود درباره احتمال سفر شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، به سئول صحبت کرد و دو کشور توافق کردند که به محض تثبیت اوضاع دیدار رئیس‌جمهور چین از کره انجام شود.

یانگ نیز در این باره گفت چین برای گفتگو و همکاری با سئول برای دستیابی به صلح در شبه جزیره کره آماده است و برای عاری سازی هسته‌ای کره شمالی تلاش می‌کند.

چندی است که روابط دو کره به تیرگی گراییده و تنش‌ها در شبه جزیره کره به شدت افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار