رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی با تاخیر برگزار می‌شود

آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند رزمایش نظامی مشترک خود را به دلیل ابتلای یکی از افسران کره‌ای به کرونا با دو روز تاخیر و از روز سه‌شنبه آغاز می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، رسانه‌های محلی کره جنوبی اعلام کردند رزمایش نظامی مشترک این کشور با آمریکا از روز سه شنبه با دو روز تاخیر آغاز می‌شود. این رسانه‌ها ابتلای یکی افسران کره‌ای به ویروس کرونا را عامل اصلی این تاخیر عنوان کردند.

رئیس ستاد مشترک نیرو‌های کره جنوبی روز یکشنبه در این خصوص گفت رزمایش روز سه شنبه آغاز می‌شود. به گزارش یونهاپ، این رزمایش قرار بود روز یک شنبه آغاز شود.

بنا بر اعلام روسای مشترک، برنامه امسال تا ۲۸ اوت ادامه خواهد داشت و بر روی «وضعیت دفاع ترکیبی» متمرکز خواهد بود و تمرینات گذار از عملیات زمان جنگ در شبه جزیره کره تا حدودی انجام خواهد گرفت.

کارشناسان می‌گویند این مسئله می‌تواند برنامه مون جائه، رئیس جمهور کره جنوبی، را برای به دست گرفتن کنترل عملیات زمان جنگ از آمریکا را پیش از پایان دوره خود در سال ۲۰۲۲ به تأخیر بیندازد.

کره شمالی به دقت این رزمایش مشترک را که آن را «تمرین برای جنگ» می‌نامد از نزدیک دنبال می‌کند. به گفته رسانه‌ها، تمرینات امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی کاهش یافته و شامل جا به جایی نیرو‌های آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی و انتقال آن‌ها به کره جنوبی نمی‌شود. این دو کشور مانور‌های نظامی مشترک خود را که برای فصل بهار برنامه ریزی شده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو کرده بودند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار