هشدار هلال احمر سوریه درباره بحران آبی در استان حسکه

سازمان هلال احمر سوریه ضمن هشدار دادن درباره بحران بی‌آبی در حسکه اعلام کرد ۱.۵ میلیون انسان در این استان نیازمند کمک فوری هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی عربی، سازمان هلال احمر سوریه از تمامی سازمان‌های امدادی خواست برای نجات جان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از اهالی استان حسکه که از عطش و بی‌آبی ناشی از اقدام ترکیه در بستن آب به روی این استان رنج می‌برند، سریعا اقدام کنند.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: شرایط انسانی سخت که بیش از یک میلیون غیرنظامی از اهالی استان حسکه به علت قطع شدن آب از سوی اشغالگران ترکیه با درد و رنج زندگی می‌کنند مسئله‌ای مخالف با قانون انسانی بین‌المللی است.

هلال احمر سوریه افزود: نیرو‌های اشغالگر ترکیه راه امنی برای ورود نیرو‌های هلال احمر به ایستگاه آب «علوک» باقی نگذاشته‌اند تا این مرکز تعمیر شود و آب آشامیدنی در اختیار غیرنظامیان قرار گیرد.

در بیانیه هلال احمر سوریه بر تداوم آمادگی برای مقابله با پیامد‌های مرتبط با این جنایت و قطع آب به روی مردم تاکید شد.

این سازمان ایجاد راهی فوق العاده و اضطراری برای تامین آب به صورت فوری برای مردم این استان را خواستار شد.

در این بیانیه آمده است: هلال احمر آماده است تا به صورت مستقیم تعمیر و بازسازی ایستگاه آب استان حسکه را در صورت تامین راهی امن و با حفاظت از خطوط برق و اتصال آن میان چاه‌های آب و ایستگاه و تعمیر داخل آن را انجام دهد.

از سوی دیگر، اتحادیه ملی مهاجران سوری در سوئد و اروپا «جنایت رژیم ترکیه» در بستن آب به روی استان حسکه را محکوم کرد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست اشغالگران ترکیه را بدین اعتبار که جنایت جنگی و کشتار جمعی انجام داده است محاکمه و مجازات کند.

در این بیانیه آمده: رژیم ترکیه با اقدامات جنایتکارانه تمامی ارزش‌های انسانی را از بین برده است.

مهاجران سوری از سازمان ملل و سازمان‌های انسان دوستانه و امداد رسان خواستند برای نجات غیر نظامیان و متوقف شدن تجاوزات ترکیه که جنایتی علیه تمام بشریت است، به صورت فوری و جدی اقدام کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار