درخواست جعفری برای دخالت فوری گوترش در موضوع اوضاع فاجعه‌آمیز حسکه

نماینده سوریه در سازمان ملل در گفتگو با دبیرکل این سازمان از او خواست فورا به منظور جلوگیری از اقدام ترکیه در قطع آب آشامیدنی برای مردم شهر حسکه مداخله کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، با آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان، گفتگو کرد تا اوضاع فاجعه‌آمیز شهر حسکه و اطراف آن به سبب اقدامات نظام ترکیه در قطع آب آشامیدنی در مرکز آبرسانی علوک را به اطلاع وی برساند.

جعفری گفت: نیرو‌های اشغالگر ترکیه از آب به عنوان سلاحی علیه غیر نظامیان و محرومیت حدود یک میلیون از ساکنان شهر حسکه از آب آشامیدنی، استفاده می‌کنند و به عمد و پی در پی در بیش از ۱۵ نوبت طی روز‌های زیاد آب آشامیدنی را در مرکز آبرسانی علوک به روی ساکنان منطقه قطع کردند و این اقدام را به عنوان مجازات آن‌ها به سبب مواضعشان در حمایت از دولت و مخالفت با رژیم اشغالگر ترکیه انجام می‌دهند.

او تاکید کرد: این روش خصمانه ترکیه به منزله جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و اوضاع ناشی از این جنایت، به ویژه به سبب گرمی هوا و خطر شیوع ویروس کرونا قابل تحمل نیست.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از دبیرکل این سازمان خواست فورا در این زمینه مداخله و برای توقف این جنایت، تلاش کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار