تظاهرات در استانداری حسکه در اعتراض به حضور نیرو‌های آمریکایی

معترضان سوری با برگزاری تظاهرات در تل الذهب و قامشلی خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور شدند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی المصدر نیوز، امروز سه شنبه دو تظاهرات در استانداری حسکه در اعتراض به حضور ائتلاف آمریکایی در شمال شرقی سوریه برگزار شد. معترضان خواهان برقراری عدالت به دلیل کشته شدن یک سرباز ارتش عربی سوریه در حومه قامشلی بودند.

به گزارش آژانس خبری سوریه (سانا)، یکی از این تظاهرات‌ها در شهر تل الذهب برگزار شد، جایی که این سرباز سوری روز دوشنبه طی حمله نیرو‌های ائتلاف آمریکایی به پاسگاهی در تل الذهب کشته شد.

دومین اعتراض در کاخ دادگستری شهر بزرگ قامیشلی که در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد برگزار شد.

شرکت کنندگان با سر دادن شعار‌هایی خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی و ترک کردن سوریه شدند. برخی دیگر در اعتراض به حضور ائتلاف آمریکایی و جنایت‌های آن‌ها در سوریه، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

علاوه بر شهروندان سوری، سران قبایل و مردان آن‌ها، به همراه رهبران مذهبی محلی در این تظاهرات شرکت کردند و این حمله را محکوم کردند.

دیروز دوشنبه حومه شمالی استان حسکه صحنه تبادل آتش میان نیرو‌های ائتلاف آمریکا و ارتش سوریه بود.

ارتش سوریه اعلام کرد پاسگاه آن‌ها در شهر تل ذهب علاوه بر تیراندازی نیرو‌های ائتلاف، با موشک‌های یک فروند بالگرد آمریکایی هدف قرار گرفت.

ائتلاف آمریکایی روز دوشنبه ضمن صدور بیانیه‌ای ادعا کرد که این حمله در دفاع از خود بوده و شامل حمله هوایی نبوده است.

با این حال، ارتش سوریه اعلام کرد که نیرو‌های آن‌ها نه تنها توسط سربازان یگان زمینی ائتلاف آمریکایی بلکه از هوا نیز مورد هدف قرار گرفته اند.

به دنبال این درگیری دست کم یک سرباز ارتش سوریه کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار