آمریکا حامیان دولت بشار اسد را تحریم کرد

دولت آمریکا تحریم‌های تازه‌ای را علیه برخی مقامات سوریِ حامی دولت قانونی دمشق وضع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه حامیان مالی و نظامی دولت قانونی سوریه وضع کرد.

دولت آمریکا روز پنج شنبه تحریم‌های جدیدی را علیه پشتیبانان نظامی، دولتی و مالی دولت بشار اسد وضع کرد. لونا الشبل، مشاور رسانه‌ای ریاست جمهوری سوریه در لیست تحریم‌های جدید آمریکا قرار دارد. همچنین دولت آمریکا یاسر ابراهیم، مشاور بشار اسد را به اتهام آنچه واشنگتن معاملات فاسد به نفع دولت دمشق خواند، در فهرست تحریمی خود قرار داد.

محمد عمار الساعاتی، از اعضای ارشد حزب بعث سوریه نیز تحت تحریم‌های تازه دولت واشنگتن قرار گرفت. سرتیپ غیاث دله، فرمانده تیپ ۴۲ لشکر چهارم ارتش سوریه، سامر اسماعیل، فرمانده هنگ «حیدر» در ارتش سوریه، سرلشکر علی ایوب، سپهبد علی مملوک و سرتیپ بسام الحسن نیز از دیگر مقامات نظامی سوریه هستند که از سوی آمریکا تحریم شدند.

تحریم‌های جدید دولت آمریکا ذیل قانون موسوم به سزار علیه کشور سوریه، مقامات نظامی و دولتی این کشور را هدف قرار می‌دهد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در ۲۸ خرداد از تحریم ۳۹ فرد و نهاد سوری از جمله بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و همسر وی به موجب قانون قیصر خبر داد. این تحریم ها با هدف محاصره اقتصادی دولت اسد اجرایی شد و بر اساس بندهای مندرج در این قانون حامیان و پشتیبانان دولت دمشق نیز مشمول این تحریم ها می شوند.

کلی کرفت، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، به شورای امنیت گفته است: هدف (این تحریمها) این است که مانع از کسب درآمد و حمایتی شود که دولت سوریه از آن‌ها بهره برده است.

آمریکا این تحریم‌ها را در پی پیروزی‌های اخیر دولت سوریه و با هدف جلوگیری از رسیدن منافع مالی دولت سوریه به اجرا درآورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار