شرق الاوسط: آمریکا در مسئله معافیت لبنان از تحریم سزار منعطف خواهد بود

روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد سفیر آمریکا وعده داده است که واشنگتن در قبال فهرست استثنا‌هایی که لبنان درباره تحریم «سزار» سوریه خواهان آن است، انعطاف به خرج خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به نقل از منابعی در پارلمان لبنان از دیدار نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و دوروتی شیا، سفیر آمریکا در بیروت و گفتگو درباره معافیت‌های تحریمی خبر داد.

این روزنامه نوشت: دیدار اخیر میان بری و دوروتی شیا به درخواست سفیر آمریکا انجام شد و وی پس از دیدار نبیه بری با ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، درخواست این دیدار را داده است.

به گفته منابع پارلمانی، در این دیدار در کمتر از ۲۴ ساعت پس از دیدار نبیه بری با مکنزی انجام شد.

سفیر آمریکا در این دیدار گفته است که «حسان دیاب» نخست‌‎وزیر لبنان در آماده کردن فهرست معافیت‌هایی که لبنان با اجرای تحریم «سزار» خواهان آن است درنگ کرده است و این تاخیر با وجود سه مرتبه دیدار وی با دیاب و درخواست برای تسریع در این موضوع صورت گرفته است.

منابع پارلمان افزودند: سفیر آمریکا به بری گفته که واشنگتن نمی‌خواهد لبنان را مجازات کند و شرایط آن را می‌داند و در قبال درخواست دولت لبنان برای استثنا از تحریم سزار انعطاف به خرج می‌دهد.

گفته شده رئیس پارلمان لبنان پس از این به معاون سیاسی خود «علی حسن خلیل» دستور دیدار با دیاب را داده تا از وی درباره علت تأخیر در آماده کردن فهرست مذکور سوال کند.

وزارت خارجه آمریکا اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب تحریم‌های موسوم به «سزار» ۳۸ فرد و نهاد به منظور محرومیت دولت سوریه از دسترسی به منابع مالی تحریم می‌شوند. طرح موسوم به قانون سزار برای تحریم سوریه سال گذشته میلادی در کنگره آمریکا تصویب شد و بر مبنای آن تحریم‌های اقتصادی علیه دولت دمشق و متحدانش اجرایی می‌شود.

این قانون از ۱۷ ژوئن وارد فاز اجرایی شد و به گفته تحلیلگران بر کل منطقه و طرف‌هایی که به نحوی با سوریه در ارتباط هستند، تأثیر می‌گذارد.

الشرق الاوسط همچنین اعلام کرد: سفیر آمریکا به نبیه بری اعلام کرده است که واشنگتن قصد بازگشت به میانجی‌گری میان لبنان و اسرائیل برای ترسیم مرز‌های دریایی در منطقه اقتصادی مورد منازعه را دارد و نقطه نظرات طرف لبنانی را درک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار