مقام آمریکایی: رفتار اروپا در خصوص تحریم‌های ایران ناامید کننده است

نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، رفتار اروپا را در خصوص تحریم‌های ایران ناامید کننده خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین، در پی مخالفت کشور‌های اروپایی با اقدام یکجانبه آمریکا در فعال سازی مکانیسم ماشه، نماینده آمریکا از این مسأله ابراز نارضایتی کرد.

نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: رفتار اروپا در خصوص تحریم‌های ایران ناامید کننده است.

پیشتر فرانسه، انگلیس و آلمان اعلام کرده بودند که از اقدام آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران حمایت نخواهند کرد.

فرانسه، انگلیس و آلمان با صدور بیانیه ای، از مخالفت یکجانبه خود با فعال سازی مکانیسم ماشه (اسنپ بک) خبر داده بودند.

این کشور‌های اروپایی مدعی شده بودند: ما بر این باوریم که باید مسأله عدم اجرای سیستماتیک پایبندی‌های ایران به برنامه جامع اقدام مشترک در چارچوب گفتگو‌ها میان مشارکت کنندگان در یک توافق و به خصوص در کمیته‌ای مشترک بررسی شود.

شب گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با تحویل نامه‌هایی به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و نیز رئیس دوره‌ای شورای امنیت، خواهان فعال سازی مکانیسم ماشه برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ظرف ۳۰ روز شده بود.

پمپئو پس از تحویل رسمی درخواست فعال سازی مکانیسم ماشه، در جمع خبرنگاران گفته بود: من اعلام می‌کنم آمریکا در حال بازگرداندن تمامی تحریم‌ها بر ایران است که (قبلا) توسط قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت برداشته شده بود. این مسأله سبب خواهد شد آن تحریم‌ها ظرف ۳۰ روز از (تاریخ) امروز اجرایی شوند.

پمپئو در ادامه سخنان بی اساس خود گفته بود: پیام ما خیلی خیلی ساده است. آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد بزرگترین حامی تروریسم آزادنه بتواند هواپیما، تانک، موشک و دیگر انواع سلاح‌های متعارف را خرید و فروش کند. این تحریم‌های آمریکا ممنوعیت‌های تسلیحاتی را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار