اعلام آتش بس فوری از سوی دولت وفاق ملی لیبی

دولت وفاق ملی لیبی با اعلام آتش بس فوری، از لزوم از سرگیری تولید و صادرات نفت خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دولت وفاق ملی لیبی از آتش بس فوری و توقف درگیری‌ها در تمامی مناطق لیبی خبر داد.

در بیانیه‌ای که از سوی دولت وفاق ملی منتشر شده، آمده است: تحقق آتش بس کنونی، مستلزم آن است که شهر‌های سرت و الجفره خلع سلاح شوند.

در بیانیه دولت وفاق ملی همچنین آمده است: هدف نهایی، بازگرداندن کامل حاکمیت به خاک لیبی و خروج نیرو‌های خارجی و مزدوران است.

در این بیانیه همچنین آمده است: باید تولید نفت و صادرات در بنادر و میادین نفتی از سر گرفته شده و درآمد‌های آن به حساب ویژه‌ای متعلق به سازمان نفت واریز شود.

فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی نیز در سخنانی گفت: مؤسسه ملی نفت، تنها طرفی است که حق نظارت بر تأمین امنیت بنادر و میادین نفتی را بر عهده دارد.

سراج بار دیگر بر دعوت خود به منظور اجرای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ماه مارس آتی طبق قانون اساسی که لیبی‌ها بر سر آن توافق کرده اند، تأکید کرد.

از سوی دیگر رئیس پارلمان طبرق در شرق لیبی نیز خواهان آتش بس فوری شد. عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق گفت: از همگان می‌خواهیم که آتش بس اجرایی شده و تمامی درگیری‌ها در سرتاسر لیبی متوقف شود.

عقیله صالح در ادامه افزود: آتش بس سبب می‌شود جلوی هرگونه مداخلات خارجی در کشور گرفته شود و باعث اخراج نیروهای مزدور شده و شبه نظامیان را از میان بر می‌دارد.

عقیله صالح با اعلام از سر گیری تولید و صادرات نفت و بلوکه شدن درآمد‌های آن، گفت: این پول‌ها جز پس از دستیابی به یک راه حل سیاسی آزادسازی نخواهد شد.

او در ادامه افزود: به دنبال آن هستیم که درگیری‌ها را برطرف کرده و رو بسوی آینده، برای ایجاد یک دولت از طریق برگزاری انتخاباتی مطابق با قانون اساسی حرکت کنیم.

گفتنی است هیئت سازمان ملل در لیبی نیز خواهان اجرای فوری درخواست فائز السراج و عقیله صالح برای برداشتن محاصره در زمینه تولید و صادرات نفت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار