جان باختن حداقل ۴۵ پناهجوی آفریقایی در دریای مدیترانه

سازمان ملل اعلام کرد که ۴۵ پناهجوی آفریقایی پس از تلاش ناموفق برای عبور از دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس بیانیه‌ای که امور مهاجرین سازمان ملل آن را در روز چهارشنبه منتشر کرده، حداقل ۴۵ نفر از پناهجویان آفریقایی که قصد عبور از دریای مدیترانه و رسیدن به اروپا را داشتند، غرق شده و جان خود را از دست داده‌اند.

قایق پناهجویان حداقل ۸۲ مهاجر را حمل می‌کرده و پس از بروز نقص فنی در موتور آن و سرگردانی در آب، نهایتا غرق می‌شود. در پی این حادثه، حداقل ۴۵ نفر از پناهجویان جان خود را از دست داده‌اند. انتظار می‌رود که این تعداد بیشتر هم باشد.

بر اساس بیانیه مشترک سازمان بین المللی امور مهاجرت و امور پناهندگان سازمان ملل، سی و هفت نفر از بازماندگان، عمدتاً از سنگال، مالی، چاد و غنا هستند. این افراد به دست صیادان محلی نجات یافتند و سپس مقامات لیبی آن‌ها را بازداشت کردند.

در این بیانیه آمده است که جانباختگان حداقل ۴۵ نفر بوده که پنج نفر از آن‌ها کودک بوده‌اند. این افراد در سواحل شهر غربی «زوارا» غرق شده‌اند.

یک گروه پشتیبانی مستقل برای مهاجران که به وضعیت پناهجویان آفریقایی رسیدگی می‌کند، گفت که تماسی را روز شنبه دریافت کرده که در آن برخی از پناهجویانی که در دریا گرفتار شده بودند، درخواست کمک کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار