چین: تایوان با پناه دادن به شورشی‌های هنگ کنگ، به مردم خود آسیب می‌زند

دولت چین با انتقاد از طرح تایوان برای پناه دادن به شورشی‌های هنگ کنگ، این مسأله را سبب وارد آمدن خسارت به مردم این منطقه عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آر تی، دولت چین از تایوان بخاطر طرح جدیدش برای پناه دادن به شورشیان هنگی کنگی انتقاد کرد و گفت: این توطئه نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت.

«ژو فنگ لین» (Zhu Fenglian) سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای دولتی جمهوری خلق چین خطاب به خبرنگاران در این خصوص گفت: فراهم کردن پناهگاه و آوردن شورشیان و عناصری که هرج و مرج در هنگ کنگ به بار آوردند به این جزیره، تنها به وارد آوردن خسارت به مردم تایوان منجر خواهد شد.

ژو فنگ لین، همچنین این طرح را توطئه‌ای سیاسی برای مداخله در امور داخلی هنگ کنگ و تضعیف شکوفایی و ثبات این منطقه اعلام کرد. او گفت: این اقدام، سیستم «یک کشور- دو نظام» را که به هنگ کنگ اجازه می‌دهد درجه‌ای از خودمختاری را در سیاست‌های داخلی اش داشته باشد، تضعیف می‌کند.

هفته گذشته تایوان از طرحی رونمایی کرد که طبق آن سازمانی با حمایت مالی دولت و به منظور کمک رسانی به آنچه «پناهجویان هنگ کنگی» خوانده شده، تشکیل شود.

این طرح پیشنهادی شامل مقرری معیشتی و استخدام پناهجویان هنگ کنگی بود.

هنگ کنگ بیش از یکسال است که درگیر تظاهرات‌ها و درگیری‌های داخلی است. این تظاهرات‌ها پس از مطرح شدن لایحه استرداد مظنونان به ارتکاب جرایم به سرزمین چین شعله ور شد.

چین بار‌ها اعلام کرده اقدامات خشونت طلبانه و هرج و مرج طلبانه، از خارج از کشور نشأت می‌گیرد و سیستمداران آمریکایی و اروپایی در پشت تظاهرکنندگان قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار