دعوت رسمی رئیس رژیم صهیونیستی از ولیعهد امارات برای سفر به قدس اشغالی

در پی عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو، رئیس رژیم صهیونیستی رسما از «محمد بن زاید آل نهیان» برای سفر به قدس اشغالی دعوت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، در پی عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی، رئیس این رژیم روز دوشنبه از ولیعهد ابوظبی برای سفر به قدس اشغالی دعوت به عمل آورد.

در دعوت نامه رسمی «رووین ریولین» خطاب به محمد بن زاید آل نهیان آمده است: امیدوارم توافقنامه فیمابین به شکل گیری و تقویت اعتماد بین ما و ملت‌های منطقه کمک کند. در پیام رئیس رژیم صهیونیستی ادعا شد: این اعتماد باعث ایجاد تفاهم بین همه ما خواهد شد، منطقه ما را به جلو سوق خواهد داد، رفاه اقتصادی را به همراه خواهد داشت و رفاه و ثبات را برای ساکنان خاورمیانه میسر می‌کند.

در پی تلاش‌های بی‌وقفه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، دو طرف بر سر عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند. به گفته خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا نقش تعیین‌کننده‌ای در توافق مذکور داشته است.

بر اساس توافق صورت گرفته، هیات‌های صهیونیستی و اماراتی طی هفته‌های آتی با یکدیگر دیدار خواهند کرد و تفاهم‌نامه‌هایی را با محوریت گردشگری، امنیت، سرمایه‌گذاری، برقراری پرواز‌های مستقیم، بهداشت، انرژی، فناوری، مخابرات، محیط زیست امضاء خواهند کرد. از جمله دیگر بند‌های مهم مورد توافق، تاسیس سفارتخانه است. در چارچوب توافق مذکور، روابط رژیم صهیونیستی و امارات در خصوص ساخت واکسن ویروس کرونا نیز توسعه خواهد یافت.

علنی سازی توافق ننگین میان ابوظبی و تل‌آویو موجی از اعتراضات گروه‌های مقاومت در منطقه را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار