تماس تلفنی وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و امارات در پی عادی سازی روابط

در پی عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی، وزرای خارجه دو طرف تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تایمز اسرائیل، در پی عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی، «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات امروز یکشنبه با یک خط تلفن مستقیم با «گابی اشکنازی» همتای اسرائیلی اش گفتگو کرد.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که رسانه‌های خبری از راه اندازی خط تلفن مستقیم میان امارات و رژیم صهیونیستی در پی عادی سازی روابط بین دو طرف خبر داده بودند. طبق اعلام پایگاه خبری نشریه تایمز اسرائیل، یک ساعت پس از راه اندازی خط تلفن میان امارات و اسرائیل، این تماس تلفنی برقرار شد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز تأیید کرد سرویس تلفن میان اسرائیل و امارات برقرار شده و اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل با همتای اماراتی خود تلفنی گفتگو کرده است.

گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت خارجه امارات و رژیم صهیونیستی در این گفتگو، بر تصمیم مشترک خود به منظور استقرار یک کانال ارتباطی مشترک، پیش از امضای توافق عادی سازی روابط توافق کرده اند و بزودی با یکدیگر دیدار خواهند داشت.

همچنین «یوعاز هندل» با صدور بیانیه ای، به امارات در خصوص برداشتن موانع در این زمینه تبریک گفت.

او مدعی شد: بزودی فرصت‌های اقتصادی زیادی بازگشایی خواهند شد و این گام‌های اعتماد سازی، گام‌هایی مهم بسوی پیشروی در جهت منافع دو طرف است.

امروز آسوشیتد پرس در خبری اعلام کرده بود خبرنگاران این خبرگزاری در قدس اشغالی و دبی توانستند با یکدیگر از طریق تلفن ثابت و همراهی که در اسرائیل با پیش شماره (۹۷۲) به ثبت رسیده، تماس برقرار کنند.

در صورت تماس با یک شماره در سرزمین‌های اشغالی پیش از امروز یکشنبه، یک پیام ضبط شده به دو زبان عربی و انگلیسی پخش می‌شد که در آن گفته شده بود با پیش شماره ۹۷۲ (متعلق به رژیم صهیونیستی) نمی‌توان تماس برقرار شود.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از دستیابی امارات و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی سازی روابط خبر داد و مدعی شد این توافقی تاریخی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
اسم رو برم از این صهیونیست . اششک نازی ، چه خر نازی این صهیونیست.
آخرین اخبار