ادعای نتانیاهو: مشتاقانه منتظر پیوستن کشور‌های دیگر به دایره صلح هستم

نتانیاهو در سخنانی مدعی شد امیدوار است کشور‌های دیگر نیز به توافق عادی سازی روابط با اسرائیل بپیوندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای نیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در خصوص توافق اخیر میان تل آویو و ابوظبی در سخنانی مدعی شد امیدوار است کشور‌های دیگر نیز به دایره صلح بپیوندند.

او در ادامه سخنان خود مدعی شد: توافق با امارات بر مبنای صلح در برابر صلح بوده است. امارات و اسرائیل ثمره صلح کامل و آشکار را به شکلی برابر برداشت می‌کنند.

او همچنین مدعی شد: مشتاقانه امیدوارم کشور‌های دیگر نیز به دایره صلح بپیوندند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا‌های خود گفت: توافق با امارات تحولی تاریخی است که صلح را تقویت می‌کند. توافق صلح با امارات در نوع خود از ۲۶ سال گذشته بی سابقه بوده و بر مبنای صلح صورت گرفته است.

سخنان نتانیاهو در حالی بیان می‌شود که سخنگوی وی نیز امروز در سخنانی مدعی شد: توافق صلح با امارات، به نفع روند صلح به شمار می‌رود.

گفتنی است همچنین در پی عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی و برقراری روابط دیپلماتیک میان دو طرف، سرویس ارتباطی تلفن ثابت و همراه نیز از امروز یکشنبه میان دو طرف برقرار شد.

آسوشیتد پرس اعلام کرد بر این اساس، خبرنگاران این خبرگزاری در قدس اشغالی و دبی توانستند با یکدیگر از طریق تلفن ثابت و همراهی که در اسرائیل با پیش شماره (۹۷۲) به ثبت رسیده، تماس برقرار کنند. مقامات رژیم صهیونیستی و امارات هنوز برقراری خط تماس میان دو طرف را تأیید نکرده اند. آسوشیتد پرس اعلام کرد آن‌ها از پاسخ به پرسش‌های این خبرگزاری طفره رفتند.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از دستیابی امارات و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی سازی روابط خبر داد و مدعی شد این توافقی تاریخی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار