واکنش سخت گروه‌های مقاومت فلسطینی به توافق امارات و رژیم صهیونیستی

گروه‌های مقاومت در فلسطین، طی بیانیه‌هایی عادی‌سازی رسمی روابط امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروه‌های مقاومت در فلسطین پس از اعلام توافق نهایی بین امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک، به اقدام ننگین ابوظبی واکنش تند و سختی نشان دادند. 

فوزی برهوم، سخنگوی حماس، طی سخنانی به دسیسه آمریکایی عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی واکنش تندی نشان داد. 

وی در گفت‌وگو با الجزیره گفت: «اعلام توافق بین امارات و رژیم صهیونیستی،مانند پاداش امارات به اشغالگران صهیونیستی بابت جنایات آن‌ها علیه مردم فلسطین بود. عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی، همانند ضربه چاقویی بر پیکر آرمان فلسطین است».

برهوم در ادامه تاکید کرد که اشغالگران صهیونیستی، در پی این توافق به دشمنی خود علیه مردم فلسطین دامن می‌زنند.

داوود شهاب، مسئول دفتر اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، این توافق را نوعی نجات کابینه نتانیاهو از بحران داخلی دانست. وی همچنین عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را تواضع در برابر دشمن خواند و تاکید کرد که در پی این توافق، دشمنی صهونیست‌ها تشدید هم خواهد شد. 

عطا الله حنا، سراسقف کلیسای رم ارتدکس در قدس اشغالی با محکومیت این توافق، اعلام کرد: «توطئه‌ها ضد ملت فلسطین تمامی ندارد؛ عادی‌سازی روابط و توافق امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.»

وی افزود: «این توافق در چارچوب طرح‌هایی قرار دارد که هدفشان از بین بردن آرمان ملت فلسطین است. توطئه‌ها ضد ملت فلسطین تمامی ندارد، اما توطئه‌گران اراده ملت فلسطین را نادیده گرفته اند.»

عباس زکی، یکی از رهبران جنبش فتح فلسطین تاکید کرد: «توافق میان اسرائیل و امارات بیش از آنکه خیانت به فلسطین باشد، نقض توافق عربی و خیانت به کشور‌های عربی است.»

حنان عشراوی، عضو ارشد سازمان آزادی‌بخش فلسطین، ساف نیز در پیامی توییتری اعلام کرد: رژیم اسرائیل از خلال مذاکرات محرمانه، پاداش خود را از امارات دریافت کرد.

در پی وساطت و رایزنی‌های فشرده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نهایتا امارات و رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار