عمران خان: شیعیان مراسم عزاداری محرم را با رعایت مسائل بهداشتی برگزار کنند

نخست‌وزیر پاکستان از شیعیان این کشور خواست در ایام محرم به رعایت مسائل بهداشتی پایبند باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به تاکید مقامات و مراجع عظام در ایران بر برگزاری عزاداری ماه محرم با رعایت تدابیر بهداشتی از شیعیان این کشور خواست در این ایام به رعایت مسائل بهداشتی پایبند باشند.

عمران خان با بیان اینکه کرونا در این کشور هنوز تمام نشده از ایام محرم به عنوان روز‌های سرنوشت ساز کرونایی در پاکستان نام برد و افزود: ویروس کرونا به تازگی در پاکستان مهار شده از این جهت عزاداری محرم باید با رعایت اصول بهداشتی انجام بگیرد. ماه محرم را در پیش داریم از برادران شیعه خودم می‌خواهم حین برگزاری آیین‌های عزاداری این ماه از گسترش مجدد ویروس کرونا جلوگیری کنند.

این در حالی است که «اسد عمر» وزیر برنامه‌ریزی و رئیس کمیته مبارزه با کرونا در دولت پاکستان، روز گذشته در پیامی نسبت به شیوع موج دوم کرونا در پاکستان در صورت بی‌توجهی به مسائل بهداشتی در ایام محرم ابراز نگرانی کرد. فرمانده ارتش نیز روز سه‌شنبه در نشست فرماندهان نظامی این کشور خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش آمار مبتلایان به کرونا در کشور نیرو‌های ارتش در ایام محرم با سختگیری از رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم مطمئن خواهند شد.

گفتنی است در نشستی که هفته گذشته با حضور رئیس جمهور، وزیر امور مذهبی و علمای شیعه پاکستان برگزار شد، بر برگزاری تمامی آیین‌های عزاداری ماه محرم با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و پایبندی شرکت‌کنندگان به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توافق شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار