نظرسنجی: ۹۰ درصد چینی‌ها خواستار اقدامات متقابل علیه آمریکا هستند

تازه‌ترین نظرسنجی از سوی نهادی چینی نشان‌دهنده تمایل ۹۰ درصدی شهروندان این کشور به تلافی اقدامات خصمانه اخیر آمریکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوبال تایمز، براساس نطرسنجی یک سازمان چینی، ۹۰ درصد از مردم این کشور خواستار اقدامات تلافی‌جویانه در قبال رفتار تنش‌زای آمریکا هستند.

این روزنامه در گزارش خود نوشته است آمریکا پس از شیوع کرونا تمامی تحریم‌های «تجاری، فنی، سیاسی، و نظامی» را اعمال کرد و در حوزه «مسائل هنگ کنگ و برقراری ارتباطات با تایوان و به چالش کشیدن دریای جنوبی چین» سنگ تمام گذاشته است.

نظرسنجی منتشر شده در این پایگاه بیانگر آن است که اکنون شهروندان چین از هرگونه اقدام متقابل برای ایستادگی در قبال واشنگتن حمایت می‌کنند و هر روز بر تعداد افرادِ بیزار از این کشور افزوده می‌شود.

این نظرسنجی موضوعات مختلفی مانند «فشار‌های آمریکا بر شرکت‌های چینی، تحریم ۱۱ مقام چین در هنگ کنگ و حمله علیه حزب حاکم چین» را پوشش می‌دهد.

در این نظرخواهی ۴۸ هزار نفر در فضای مجازی شرکت کرده‌اند و بسیاری مخالفت خود را باتحریم‌های آمریکا علیه مقامات چین و هنگ‌کنگ ابراز داشتند و گفته‌اند: «آمریکا دموکراسی و حقوق بشر را ابزار خود برای ورود به مسائل داخلی کشور‌ها کرده است.»

برخی افراد نیز بر این عقیده بودند که اقدامات آمریکا بیشتر در راستای انتخاب «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور، در انتخابات بعدی است.

۷۹ درصد افراد در این نظرسنجی رفتار آمریکا و ورودش به مسائل چین-هنگ کنگ را مداخله‌جویانه دانسته و تنها ۱.۲ درصد از افراد این اقدامات را در راستای حقوق بشر و دموکراسی خوانده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار