آمادگی چین برای اقدام متقابل در برابر اخراج روزنامه‌نگاران‌ این کشور از آمریکا

رئیس روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین در پیامی توئیتری نوشت این کشور خود را برای اقدام متقابل در برابر واشنگتن در صورت اخراج روزنامه‌نگاران چینی آماده کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «هو شی جین» رئیس و سردبیر روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین گفت  پکن خود را برای بدترین سناریو یعنی اخراج تمامی روزنامه نگاران این کشور از آمریکا آماده کرده است.

هو در صفحه توئیتری خود در این خصوص نوشت «تا آنجا که من می‌دانم با توجه به اینکه طرف آمریکایی ویزا‌های روزنامه نگاران چینی را تمدید نکرده است، طرف چینی هم خود را برای بدترین سناریویی که در آن همه روزنامه نگاران چینی مجبور به ترک ایالات متحده شوند، آماده کرده است. اگر این طور شود طرف چینی هم تلافی خواهد کرد. از جمله آنکه روزنامه نگاران آمریکایی مستقر در هنگ کنگ را هدف قرار می‌دهد.»

وزارت خارجه چین در ماه مارس در واکنش به تصمیم آمریکا مبنی بر کاهش پرسنل رسانه‌های چینی در آمریکا اعلام کرد که تمامی روزنامه نگاران رسانه‌های مهم آمریکایی از جمله نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و واشنگتن پست باید مدارک مطبوعاتی خود را تحویل دهند.

این اقدام پکن پس از آن صورت گرفت که واشنگتن تعدادی از رسانه‌های دولتی چین را در ماه فوریه در قالب مأموریت‌های خارجی قرار داد که این امر منجر به اخراج حدود ۶۰ خبرنگار چینی از آمریکا شد. واشنگتن همچنین رسانه‌های چینی را ملزم کرد که وزارت امور خارجه آمریکا را از تعداد و اطلاعات کارمندان فعلی و همچنین دارایی‌های املاک خود در ایالات متحده مطلع کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار