معاون بایدن احتمالا این هفته معرفی می‌شود

منابع آگاه از احتمال معرفی معاون نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در هفته جاری خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک منبع آگاه به این خبرگزاری اعلام کرد جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با نامزد‌های نهایی مطرح برای تصدی پست معاونت خود گفتگو کرده است و کمپین انتخاباتی او آماده می‌شود این هفته فرد مورد نظر برای معاونت بایدن را اعلام کند.

بایدن و نامزد پیشنهادی او برای احراز سمت معاون رئیس جمهور در مجمع ملی حزب دموکرات که قرار است هفدهم تا بیستم ماه اوت برگزار شود نامزدی این حزب را به طور رسمی خواهند پذیرفت و پیش بینی می‌شود بایدن پیش از آغاز این نشست گزینه مورد نظر خود را برای احراز سمت معاونتش اعلام کند.

روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت کمپین انتخاباتی بایدن در نظر دارد روز سه شنبه و به احتمال زیاد روز چهارشنبه نامزد پیشنهادی خود را اعلام کند.

این روزنامه نوشت کمیته‌ای که مسئولیت بررسی صلاحیت نامزد‌ها را بر عهده داشته پس از پایان مسئولیتش منحل شده است. بایدن مهلت‌های زمانی قبلی را برای اعلام نام نامزد مورد نظر خود از دست داده است و زمان جدید اعلام شده نیز ممکن است تغییر یابد.

با این حال سخنگوی کمپین انتخاباتی بایدن در این زمینه اظهارنظری نکرده است.

بایدن متعهد شده یک زن را به عنوان معاون خود انتخاب کند و با فشار فزاینده برخی رهبران دموکرات و فعالان برای انتخاب چنین فردی مواجه شده است. آن‌ها اینطور استدلال می‌کنند که بایدن در صورت خودداری از چنین اقدامی با خطر از دست دادن شور و اشتیاق رای دهندگان سیاه پوست برای شرکت در انتخابات روبرو خواهد شد که برای حزب دموکرات و امید او برای شکست دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات نوامبر بسیار حائز اهمیت هستند. به ویژه در برهه‌ای که کشور به صحنه اعتراضات به نابرابری نژادی تبدیل شده است.

ایمی آلیسون، بنیانگذار یک گروه حامی حضور زنان رنگین پوست، در عرصه سیاسی در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد چنانچه بایدن یک زن رنگین پوست را انتخابات نکند دست به یک اقدام خطرناک سیاسی زده است.

او افزود این مهمترین تصمیمی است که کمپین انتخاباتی بایدن می‌تواند برای هشتاد روز آینده و پس از آن بگیرد. انتخاب یک زن سیاه پوست برای این سمت مهر تائیدی است بر اهمیت حضور سیاه پوستان در اداره امور کشور.

کاملا هریس سناتور آمریکایی از ایالت کالیفرنیا و سوزان رایس مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا که هر دو سیاه پوست هستند از جمله نامزد‌های اصلی مطرح برای احراز سمت معاونت بایدن می‌باشند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار