نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد؛

سفیدپوستان مرفه از حامیان ترامپ هستند

نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا نشان می‌دهد، افراد سفیدپوست طبقه مرفه این کشور از حامیان دونالد ترامپ در انتخابات پیش‌رو هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الجزیره، نتایج نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا نشان می‌دهد، سفیدپوستان بخش عمده حامیان دونالد ترامپ را تشکیل می‌دهند.

تفسیر نظرسنجی‌های متعدد در آمریکا نشان می‌دهد، ترامپ همچنان در بین سفیدپوستان ۷ تا ۹ درصد نسبت به نامزد دموکرات‌ها پیش است. شبکه الجزیره با اشاره به کارنامه پر حرف و حدیث رئیس جمهور آمریکا نوشت با وجود ۱۶۰ هزار قربانی کرونا، بیکاری فزاینده، ناآرامی‌های گسترده و ضد نژادپرستی، ترامپ همچنان حامیان سفیدپوست خود را حفظ کرده است.

شبکه الجزیره دلیل چنین رویکردی از سوی سفیدپوستان را اینگونه بیان می‌کند این طبقه از آمریکایی‌ها خصوصیات مشابه ترامپ دارند، آن‌ها جزء طبقه مرفه بوده، همان طبقه نخبه اقتصادی، از نظر نژادی و مذهبی عقاید افراط گونه دارند، از حامیان حمل سلاح محسوب می‌شوند و رویکرد نامناسبی در قبال زنان دارند.

بررسی عملکرد و اقدامات ترامپ در چهارساله ابتدایی ریاست جمهوری او نیز ثابت می‌کند وی عقاید به شدت نژادپرستانه علیه زنان و سیاهپوستان دارد. این در حالیست که جو بایدن بار‌ها از احتمال انتخاب یک زن سیاهپوست به عنوان معاون خود سخن به میان آورده است.

براساس نتایج نظرسنجی‌هایی که تا به امروز در آمریکا صورت گرفته، جو بایدن از اقبال بیشتری نسبت به ترامپ در انتخابات سوم نوامبر برخوردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار