نقص فنی آسانسور شهروند مهابادی را گرفتار کرد /وقتی آسانسور گیر می‌کند، چه کنیم؟

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مهاباد و خدمات ایمنی شهرداری از گیر کردن دختر نوجوان در آسانسور به علت نقص فنی خبر داد

رحمان احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با دریافت گزارش مردمی مبنی بر گیرکردن دختر نوجوان در آسانسور به علت نقص فنی خبر بلافاصله یک گروه سه نفره از نیرو‌های سازمان با تجهیزات مخصوص  به محل اعزام شدند.

احمدی با اشاره به اینکه  این اتفاق در ساختمانی از خیابان ملاجزیری این شهرستان اتفاق افتاد، افزود: با تلاش آتش نشانان این دختر رهاسازی شد.


بیشتر بخوانید


وقتی آسانسور گیر می‌کند، چه کنیم؟

او تصریح کرد: هنگامی که در آسانسور گیر افتادید در وهله اول خونسردی خود را حفظ کنید و سعی کنید دیگران را آرام نگه دارید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد ادامه داد: سعی کنید در آسانسور بمانید چرا که آسانسور سقوط آزاد نمی‌کند و ایمن است جز در موارد خاص، و شما در امان هستید.

احمدی اضافه کرد: افرادی که در آسانسور قرار دارند نباید با اهرم انداختن در‌ها را باز کنند چرا که ممکن است مانع از حرکت آسانسور شود.

او با بیان اینکه نگران هوا نباشید، افزود: کابین آسانسور در برابر جریان هوا ایزوله نیست، و اکسیژن شما تمام نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: همچنین از تاریکی هم نترسید چرا که سیستم روشنایی اکثر آسانسور‌ها هنگام توقف آسانسور همچنان کار می‌کند حتی اگر جریان برق قطع شود.

احمدی با بیان اینکه روی زمین بنشینید، اظهار داشت: با این کار وقتی آسانسور دوباره حرکت کند، تعادلتان به هم نمی‌خورد.

او افزود: از زنگ خطر آسانسور، تلفن اضطراری موجود در کابین، فریاد زدن و کوبیدن به در آسانسور، تلفن همراه و تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی غافل نشوید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد بیان کرد: هنگام باز شدن در‌های آسانسور بوسیله تیم نجات، از در‌ها فاصله بگیرید و برای بیرون رفتن عجله نکرده و با اعلام نیرو‌های امدادی خارج شوید.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.