مشق همدلی با کمک مؤمنانه/ از اجرای طرح «تبرکات علوی» تا توزیع ۲۳۳ بسته معیشتی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: در طرح ضیافت همدلی کمک مؤمنانه از ظرفیت خیرین و عواید موقوفات برای اجرای این طرح استفاده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،حجت‌الاسلام بخشی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه طرح ضیافت همدلی کمک مؤمنانه با هدف حمایت از نیازمندان راه‌اندازی شده، گفت: از ظرفیت خیرین و عواید موقوفات برای اجرای این طرح استفاده شده است.

او با اشاره به اجرای نهضت کمک مؤمنانه، افزود: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و آسیبی که بر قشر ضعیف جامعه وارد شد پویش مردمی کمک مؤمنانه در کشور راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور با اشاره به تعطیلی مساجد و بقاع متبرکه استان به‌دلیل ویروس منحوس کرونا، بیان داشت: به همین منظور تلاش شد تا از ظرفیت این اماکن برای محرومیت‌زدایی استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در گام اول نهضت کمک مؤمنانه دو هزار و ۷۰۰ بسته غذایی و دو هزار و ۴۰۰ بسته بهداشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان متأثر از ویروس کرونا توزیع شد، تصریح کرد: برای این مرحله از رزمایش نیز ۲۳۳ بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۲۰۰ هزار تومان در بین نیازمندان توزیع می‌شود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اجرای طرح «نذر ابراهیمی»، تصریح کرد: در قالب این طرح ۶۰ رأس گوسفند ذبح و بیش از ۶۰۰ بسته نذورات در قالب طرح «تبرکات علوی» به مناسبت عید سعید قربان بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از ویروس کرونا توزیع شد.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری «کرونا» و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم حمایت از نیازمندان و افراد کم‌بضاعت، این سنت حسنه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت اطعام در شب و روز غدیر، بیان کرد: از اعمالی که به انجام آن در روز عید غدیر سفارش شده افطار به روزه‌داران است و طبق حدیقی از امام علی (ع) کسی که در شامگاه عید غدیر به یک مؤمن افطاری بدهد گویا یک میلیون نفر از پیامبران، شهیدان و صدیقان را افطاری داده است.

او با اعلام اینکه حدود هفت هزار و ۲۰۰ پرس غذای گرم به عنوان «تبرکات علوی، اطعام و افطار» در روز و شب عید سعید غدیر در سطح خراسان‌جنوبی توزیع می‌شود،افزود: ۱۳۶ موقوفه با نیت غدیر در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.